آماده همکاری بیشتر بخش خصوصی برای ارتقای ایمنی دریانوردی هستیم/ پایش مستمر آب‌های تحت نظارت در دستور کار سازمان بنادر

 

سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان مرجع دریایی کشور و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی هیدروگرافی (IHO)، با التزام به قانون سولاس، همواره به دنبال ارایه خدمات مناسب در خصوص انتشار و به‌روزرسانی چارتهای دریانوردی برای استفاده دریانوردان و سایر ذینفعان دریایی بوده است.

در همین راستا با توسعه سازه‌های ساحلی و فراساحلی در دریاها و افزایش ترددهای دریایی در کلیه بنادر اصلی و بازرگانی کشور، نظارت و پایش مستمر آب‌های تحت نظارت با به‌کارگیری نیروی انسانی داخلی مجرب و شناورهای تخصصی و تجهیزات مدرن هیدروگرافی و استفاده از روشهای نوین از طریق شرکتهای مهندسی مشاور و تعامل نزدیک با سازمانهای ذی‌ربط در حال انجام است.

بر همین اساس، سازمان بین‌المللی هیدروگرافی (IHO) با هدف ایجاد یک تصویر مجازی پایدار، با وضوح بالا، چند بعدی و تقریباً واقعی از دریاها و اقیانوس‌ها برای استفاده شهروندان، محققان و سیاستگذاران و ارایه بستر همکاری بین‌المللی، شعار” هیدروگرافی؛ زیربنای همسان رقومی دریاها و اقیانوس‌ها ” را انتخاب و اعلام نموده است.

سازمان بنادر و دریانوردی نیز به‌ تبع شعار روز جهانی هیدروگرافی و در مسیر اجرایی نمودن طرح استراتژیک سازمان بین‌المللی هیدروگرافی، تمامی تلاش‌ و حمایت خود را برای تهیه و پیاده سازی دستورالعمل های موجود جهت یکپارچه و همسان سازی چارت های دریانوردی با رعایت جمیع ملاحظات امنیتی کشور، به کار گمارده است.

امید وارم با همکاری سایر نهادهای ذینفع در دریا در سطح ملی ، شاهد به خدمت گرفتن و سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی در این حوزه باشیم تا هر چه بیشتر در جهت ارتقای ایمنی دریانوردی و بهره‌برداری سالم از منابع دریایی قدم برداریم.

به نمایندگی از جامعه دریایی و بندری کشور، روز جهانی هیدروگرافی را به مدیران، مسئولان و کارشناسان حوزه دریایی کشور به ویژه هیدروگرافان تبریک عرض نموده و برای همه این عزیزان که سهمی در اعتلای نام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این عرصه دارند، سلامتی و موفقیت روز افزون را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

600 بسته برای سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد  آماده شده است/فعال شدن مجدد پروژه احداث پل خلیج فارس در دولت سیزدهم

د خرداد 29 , 1402
به گزارش مانا، محسن منصوری در حاشیه چهارمین نشست شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی که با دستور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست ۲۱ دستور کار در راستای توسعه و کارآمدسازی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داشتیم که عزم دولت تحول ویژه در […]

همچنین بخوانید: