رفع نگرانی کشتی خارجی با پاسخ مثبت نیروی دریایی سپاه در خلیج…

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به درخواست کمک کشتی تجاری خارجی در تنگه هرمز پاسخ مثبت داد و به رفع نگرانی آن کمک کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، دریادار دوم پاسدار عباس غلامشاهی افزود: بعد از ظهر شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه یک فروند کشتی تجاری با پرچم جزایر مارشال در هنگام ورود به تنگه هرمز بر روی کانال دریایی بین المللی ۱۶ درخواست کمک کرد.

وی ادامه داد: فرماندهی و کنترل تنگه هرمز هم سریعاً با این کشتی تماس برقرار کرده و پس از بررسی درخواست و وضعیت منطقه، از حضور شناورهای سبک غیر نظامی در نزدیکی این شناور رفع نگرانی و ابهام شد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: فرماندهی و کنترل تنگه هرمز به محض درخواست کمک کشتی تجاری، با کاپیتان کشتی مذکور ارتباط رادیویی برقرار کرده و موضوع کمک را جویا می شود که کاپیتان کشتی اعلام می‌کند سه فروند قایق سبک کوچک غیر نظامی در فاصله چند مایلی از کشتی مشاهده کرده و نگران مزاحمت آنها برای خود است.

دریادار دوم پاسدار غلامشاهی ابراز کرد: متعاقبا با همکاری و تعامل با کشور همسایه (به دلیل قرار گرفتن موقعیت کشتی در آب های سرزمینی آن کشور)، پس از بررسی و حضور میدانی، نگرانی کاپیتان کشتی رفع و او نیز با تشکر و اطمینان خاطر به مسیر دریانوردی خود ادامه داد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: موضوع تامین امنیت، امداد رسانی و پاسخ به موقع به درخواست کمک شناورها و کشتی های در حال تردد در تنگه هرمز و خلیج فارس امری همیشگی و طبیعی بوده و تازگی ندارد و قطعاً هم ادامه خواهد داشت.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85131548

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

علیرغم مخالفت چین، به حضور نظامی در دریای چین جنوبی ادامه می‌دهیم

س خرداد 16 , 1402
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کاخ سفید در واکنش به درخواست چین برای کاهش حضور سایر کشورها در دریای چین جنوبی اعلام کرد که در حال حاضر شاهد افزایش خصومت‌ها از سوی چین در تنگه تایوان و دریای چین جنوبی هستیم. جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی […]

همچنین بخوانید: