تخلیه نخستین محموله ریلی کلینگر سیمان خاکستری در بندر امام خمینی(ره)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، داود چگنی معاون امور بندری و اقتصادی این اداره کل ضمن اعلام این خبر بیان داشت: محموله مذکور به منظور کاهش قیمت تمام شده کالاهای صادراتی وارداتی و بهره‌گیری از خدمات حمل و نقل چند وجهی در راستای اجرای سیاست جذب کالا به وسیله ریل بارگیری و به این بندر بزرگ تجاری ارسال شد.  

چگنی در ادامه افزود: محمولات این ده دستگاه واگن با تجهیزات طراحی و ساخته شده توسط بخش خصوصی که از قبل برای این گونه عملیات تدارک دیده شده بود، تخلیه و انبارش شد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات به طور آزمایشی شروع شده، خاطرنشان کرد: با تقویت بستر مناسب برای تخلیه و بارگیری این نوع محمولات پایانه اختصاصی مکانیزه برای این نوع کالا در بندر امام خمینی(ره) احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از مزایایی نظیر کوتاهی مسافت با مراکز جمعیتی و صنعتی و دسترسی به شبکه مواصلاتی ریلی و جاده‌ای موجب ایجاد جاذبه‌های متعدد برای صاحبان کالا و بازرگانان شده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تداوم روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

د اردیبهشت 25 , 1402
با پهلوگیری همزمان 4 فروند کشتی حامل کالای اساسی انجام شد؛ در ادامه تسریع در روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی، چهار فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در کمتر از ۲۴ ساعت به طور همزمان در اسکله‌های غلات بندر امام خمینی(ره) پهلو دهی و تخلیه آنها […]

همچنین بخوانید: