برای آبادانی سواحل باید جمعیت نوار ساحلی افزایش یابد/ نگاه ویژه مجلس به حوزه دریا و دریانوردی در برنامه هفتم توسعه/ ضرورت توجه ویژه به سواحل مکران و بندر چابهار



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای آبادانی سواحل کشور نیازمند افزایش جمعیت در نوار ساحلی هستیم، ‌ گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون عمران توجه ویژه‌ای به حوزه دریا و دریانوردی در برنامه هفتم توسعه خواهد داشت.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ‌با اشاره به اینکه علی‌رغم سیاست‌های کلی نظام در حوزه دریا و نیز ظرفیت‌های ویژه دریایی کشور از جمله ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، ‌ وجود جزایر متنوع و همچنین وضعیت مطلوب کشور در حوزه کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی، نتوانسته‌ایم آن گونه که باید شاید شاهد رونق حمل‌ونقل دریایی کشور طی سالیان گذشته باشیم، گفت: این درحالی است که در حوزه دریایی و بندری کارنامه قابل دفاعی داریم اما به طور حتم می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم و در مسیر نقطه ایده‌آل، حرکت کنیم.

 

سواحل و جزایر کشور از ظرفیت ‌بسیار بالایی برخوردار هستند

 

وی ادامه داد: اگر قصد داریم شاهد آبادانی سواحل کشور باشیم باید به افزایش جمعیت نوارساحلی به صورت ویژه توجه کنیم و تسهیلات مناسبی را برای افرادی که به سواحل می‌روند و آنجا زندگی می‌کنند، قائل شویم.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سواحل و جزایر کشور از ظرفیت ‌بسیار بالایی برخوردار هستند، عنوان کرد: در حوزه بین‌المللی باید شاهد توسعه فعالیت‌های دریایی و بندری باشیم و بتوانیم از ظرفیت منطقه‌ای خود به بهترین شکل بهره ببریم.

 

دنیامالی با اشاره با توصیه مقام معظم رهبری در راستای توسعه اقتصاد دریامحور، گفت: به طور حتم مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون عمران به دنبال این است که بتواند در برنامه هفتم توسعه، احکام مورد نیاز را در  حوزه دریا و دریانوردی مدنظر قرار دهد تا با نگاه ویژه‌تری در این زمینه اقدام کنیم.

 

وی افزود: سازمان بنادر یک مجموعه حاکمیتی است و با توجه به قانون خاص خود، ظرفیت بسیار خوبی در راستای توسعه دارد؛ سازمان بنادر از سازمان‌هایی است که می‌تواند در حوزه صنایع دریایی و تربیت نیروی کار برای حوزه دریانوردی مسیر رو به رشدی را طی کند و در این زمینه شاهد اشتغال‌افرینی هرچه بیشتر باشیم.

 

ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نیروی دریایی و دریانوردان داریم

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاهد فعالیت ملوانان و افسران خارجی در ناوگان دریایی کشور هستیم، اظهار کرد: این اتفاق در حالی رخ داده است که در کشور ما ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تربیت نیروی دریایی وجود دارد و می‌توانیم با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، نیاز خود را مرتفع سازیم.

 

دنیامالی با بیان اینکه انتظار می‌رود سازمان بنادر و دریانوردی همچنان توجه حداکثری به کنوانسیون‌های بین‌المللی داشته باشد، ‌خاطرنشان کرد: توجه ویژه به توسعه سواحل مکران و بندر چابهار، بسیار مهم است و در عین حال باید شاهد ایفای نقش موثر بنادر کشور در رونق کریدور شمال-جنوب باشیم و از فرصت پیش آمده به عنوان تحقق پل ارتباطی بین کشورهای جنوب و شمال ایران استفاده کنیم و از قابلیت دریای خزر برای دور زدن تحریم‌ها، بهره‌مند شویم.

 

 

پایان پیام/

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر "فله بر" ۱۲۰ هزار تُنی در بندر چابهار

ی اردیبهشت 10 , 1402
به گزارش مانا، قاسم عسکری نسب با اشاره به اینکه امکان پهلوگیری شناورهای بالای ۱۰۰هزار تُنی حامل کالای فله خشک قابلیت مهمی است که بنادر محدودی در منطقه از این ظرفیت برخوردار هستند تأکید کرد: امکان ورود به بندر، پهلودهی و تخلیه این نوع شناورها مستلزم برخورداری از عمق مناسب […]

همچنین بخوانید: