الحاق 3 فروند کشتی omskiy به ناوگان دریای خزر

الحاق 3 فروند کشتی omskiy به ناوگان دریای خزر

الحاق 3 فروند کشتی omskiy به ناوگان دریای خزر

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، امیر بیات در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ترانس راشا روسیه درباره میزان سهم ایران از ترانزیت کالا‌های روسیه، کشور‌های جنوب و شرق آسیا و همچنین اقداماتی که به‌منظور توسعه این بازار صورت گرفته با ارائه توضیحاتی، تصریح کرد: «به‌منظور تقویت روابط با تجار و اقتصاددانان داخلی به علاوه اقتصاد‌دانان روسیه و هند و همچنین توسعه کریدور شمال-جنوب، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام به سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در دریای خزر کرده است.»

او با اشاره به اینکه یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری در بندر سالیانکا است، افزود: «همچنین قرارداد ساخت و خرید هشت فروند شناور ویژه تردد در دریای خزر انجام شده است.»

به دنبال تقویت ساختار‌ها و زیرساخت‌های حمل و‌ نقلی هستیم
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی، ادامه داد: «در حال حاضر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت ساختار‌ها و زیرساخت‌های حمل و‌ نقلی است و بر همین اساس با یک دگردیسی در جهت توسعه و تقویت مبادلات تجاری با انجام حمل‌و‌نقل به‌صورت ترکیبی از هند به ایران و روسیه و بالعکس اقدام و یک شرکت چندوجهی و لجستیکی ایجاد کرده است.»

او خاطرنشان کرد: «حضور کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه حمل و‌ نقل و لجستیک در روسیه با استقبال بسیار گرم از سمت تجار روسی، هندی، پاکستانی و کشور‌های اوراسیا قرار گرفت و برای تدوین برنامه‌های حمل و‌ نقلی نشست‌های بسیاری با آنها برگزار شد.»

بیات گفت: «این استقبال نشان داد که برند IRISL (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) همواره و تحت هر شرایطی برندی معتبر و شناخته شده است.»

او در ادامه با بیان این نکته که کشتی‌های دریای خزر از نوع کشتی‌های خاص هستند، تصریح کرد: «با توجه به اینکه عمق آبخور دریای خزر زیاد نیست معمولاً کشتی‌ها نمی‌توانند بیشتر از هفت هزار تُن کالا جابه‌جا کنند و همچنین به دلیل تردد در کانال ولگا حتماً نیاز است که کشتی‌ها تناژ پایینی داشته باشند.»

معاون توسعه بازار کشتیرانی با اشاره به اینکه کشتیرانی دریای خزر بزرگ‌ترین و قوی‌ترین خط کشتیرانی در دریای خزر است گفت: «این شرکت حدود ۲۷ فروند شناور دارد که در سه ماه گذشته سه شناور دیگر از نوع اُمسکی (omskiy)خریداری کرده‌ایم که به جمع ناوگان کشتیرانی خزر اضافه شده‌است. در عین حال یک شناور دیگر با ظرفیت هفت هزار تُن با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در حوزه حمل کانتینر و جنرال کارگو در حال ساخت است.»

او همچنین به پروژه ساخت و تقویت صنایع کشتی‌سازی داخلی اشاره کرد و افزود: «در این زمینه قراردادی با شرکت صنعتی دریایی ایران ((صدرا)) منعقد شده است که شامل ساخت چهار فروند شناور است که دو فروند در حال اتمام است و دو فروند دیگر نیز سفارش ساخت آنها انجام شده است که امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی شده تحویل داده شوند.»

بیات در پایان اظهارات خود گفت: «کشتی و کشتیرانی تنها اقدامی نیست که در دریای خزر مورد توجه است بلکه انجام برنامه‌های راهبردی در خصوص کاهش زمان تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در محدوده بنادر است که با توسعه بندر سالیانکا این امر مقدور خواهد شد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عربستان بدنبال افزایش سهم لجستیک و بندری در تولید ناخالص داخلی

پ فروردین 31 , 1402
  به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ در اواخر فوریه ۲۰۲۳، اداره کل بنادر عربستان (موانی) و شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک، ساخت و ساز یک پارک لجستیکی در بندر اسلامی جده (JIP) را آغاز کردند. بر اساس برآوردها پارک لجستیک جدید قابلیت‌های لجستیکی بندر اسلامی جده را گسترش می‌دهد. در […]

همچنین بخوانید: