ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از نیم میلیون مسافر و گردشگر نوروزی استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در مدت زمان اجرا طرح گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز در…



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در مدت زمان اجرا طرح گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز در این استان، خدمات گردشگری دریایی به ۵۶۴ هزار و ۱۶۹ نفر از هم وطنان ارائه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب در تشریح این خبر اظهار کرد: مدت زمان اجرا طرح گردشگری دریایی استان ویژه ایام نوروز از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه بود که به دلیل شرایط نامساعد دریایی در روزهای ابتدایی و پایانی طرح امکان ارائه خدمات امکان پذیر نبود.

وی بیان کرد: در این طرح ۱۸ موتورلنج سنتی، یک شناور فلزی و شمار قابل توجهی قایق خدمات گردشگری دریایی استان بوشهر را به هم وطنان ارائه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در ایام نوروز بنادر بوشهر، گناوه، دیلم، کنگان، دیر و عسلویه به ترتیب با ۲۲۲ هزار و ۲۷۹، ۱۰۵ هزار و ۸۷۶، ۹۴ هزار و ۶۵۹، ۵۳ هزار و ۶۷۳، ۴۴ هزار و ۱۵۷ و ۴۳ هزار و ۶۱۵ نفر بیشترین مسافر و گردشگری دریایی استان را به خود اختصاص دادند.

شکیبی نسب ادامه داد: همزمان با اجرای طرح ۶ شناور ناجی، ۱۲ شناور همیار ناجی و همچنین ۴۵ ناظر در تامین ایمنی و امدادرسانی دریایی بنادر استان بوشهر فعالیت داشتند.

وی یادآور شد: برای تعمیم طرح گردشگری دریایی به سایر ایام سال نیز برنامه ریزی هایی در دست اقدام است که در صورت استقبال مالکان لنج های سنتی این مهم محقق خواهد شد.

شکیبی نسب اظهار کرد: استان بوشهر با ۹۶۷ کیلومتر مرز آبی بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس دارد که این ظرفیت منجر به استقبال ویژه هم وطنان از خدمات گردشگری دریایی در نوار ساحلی این استان شده است.

وی یادآور شد: نقطه قوت امسال طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر، آماده سازی محیط کارگاهی پایانه مسافربری شهید حقگو بندر بوشهر برای خدمات گردشگری دریایی بود چراکه سالن این پایانه همچنان در وضعیت تعمیر اساسی قرار داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

شکیبی نسب افزود: با توجه به پروژه در دست اقدام تعمیر اساسی سالن پایانه بین المللی مسافربری در بوشهر، باید سازه های موقت موردنیاز طرح گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز احداث می شد که با تلاش کارکنان این مهم به بهترین نحو ممکن و همراه با رضایت مندی کامل هم وطنان محقق شد.

منبع

بازدید: 82

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *