تخلیه‌وبارگیری ۲۱۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران طی سال ۱۴۰۱/ رشد ۶ درصدی تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به سال ۱۴۰۰/ ۲.۵ میلیون TEU عملیات کانتینری با رشد ۱۱ درصدی



میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰۱ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۶۶۰ تن بوده که در قیاس با مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان سال ۱۴۰۱ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲۸ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۶۸۳ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی ۵۰ میلیون و هزار و ۳۳ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۷۸ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۷۱۶ تن بوده که حاکی از رشد ۱۴ درصدی در بخش تخلیه کالاهای نفتی و رشد ۵ درصدی در بخش تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ است.

 

بارگیری کالاها

 

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی سال گذشته معادل ۷۵ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۲۴ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۵۹ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۴۹۲ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۳۵ میلیون و ۱۹ هزار و ۱۱۶ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۱۰ درصدی در بخش بارگیری کالاهای نفتی، ‌رشد ۳ درصدی در بخش بارگیری کالاهای نفتی و رشد ۷ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به سال ۱۴۰۰ است.

 

تخلیه و بارگیری کالا

 

جمع تخلیه‌و‌بارگیری کالاهای نفتی طی سال ۱۴۰۱، معادل ۱۰۴ میلیون و ۲۰ هزار و ۳۰۷ تن و جمع تخلیه‌و‌بارگیری کالاهای غیرنفتی ۱۰۹ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۵۲۵ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۲۱۳ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۸۳۲ تن بوده که حاکی از رشد ۱۱ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی، رشد ۲ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد ۶ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی، نسبت سال ۱۴۰۰ است.

 

عملیات کانتینری

 

تخلیه‌و‌بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی سال ۱۴۰۱، معادل ۲ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۹۲۵ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۵۴ TEU طی مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وزش باد در مناطق دریایی هرمزگان/ دریا مواج می‌شود

س فروردین 15 , 1402
به گزارش مانا، کارشناس هواشناسی استان گفت: دریا به ویژه در جزایر غربی استان نسبتاً مواج می‌شود. مرضیه سی سی پور توصیه کرد با توجه به تداوم شرایط نامساعد دریایی تا پایان امروز (سه شنبه ۱۵ فروردین)، ضمن جلوگیری از رفت و آمد شناور‌های سبک و قایق‌های تفریحی، تمهیدات لازم […]

همچنین بخوانید: