هرمزگان مقصد ۹۵ درصد سفرهای دریایی کشور/ جزییات مسیرهای دریایی، اسکله‌ها و تعداد شناورهای مسافربری در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه این استان، مقصد ۹۵ درصد سفر‌های دریایی در…



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه این استان، مقصد ۹۵ درصد سفر‌های دریایی در کشور است، جزییات مسیرهای دریایی، اسکله‌ها و تعداد شناورهای مسافربری در طرح نوروز ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

حسین عباس‌نژاد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس است، اظهار داشت: سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه وجود ۱۵ بندر، اسکله و شناور گردشگری، ۶۰۰ فروند قایق تفریحی و ۷۰ آلاچیق در جزیره قشم، رونق سفر‌های دریایی در این جزیره را افزایش داده است، گفت: در حال حاضر ۱۷ لندینگ‌کرافت در بنادر پل و لافت مستقر است که این تعداد برای ایام طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ به ۳۵ شناور افزایش می‌یابد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بندر شهیدحقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در مسیرهای دریایی قشم، هرمز و لارک فعالیت دارد و پر ترددترین بندر مسافری کشور است، گفت: آبان ماه امسال با شروع پیک مسافرت‌های دریایی، پیگیری و هماهنگی صورت گرفته از سوی فرمانداری جزیره ابوموسی و دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری برای نخستین بار خط مسافری بندر شهید حقانی به مقصد جزیره ابوموسی آغاز به کار کرده است.  

عباس‌نژاد افزود: فاصله بین بندر شهیدحقانی تا جزیره ابوموسی ۱۱۰ مایل دریایی است و به طور متوسط یک شناور مسافری در زمان پنج تا شش ساعت این مسیر را طی و به طور متوسط ۱۵۸ نفر مسافر را نیز جابه‌جا می‌کند.

وی با بیان اینکه در این بندر ۳۷ فروند شناور با ظرفیت ۳ هزارو ۹۸۷ شناور مسافربری وجود دارد، اظهار داشت: هم‌چنین ۵۰ فروند شناور با ظرفیت ۱۵ نفر در خور آذینی سیریک و ۶۱ قایق نیز به همین میزان ظرفیت در خور تیاب آماده جابجایی گردشگران و مسافران نوروزی است.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در مورد بنادر غرب و ظرفیت‌های گردشگری دریایی این بنادر، گفت: درحال حاضر ۱۰ شناور مسافری با ظرفیت یک‌هزار و ۲۵۶ صندلی و ۱۶ لندینگ کرافت با ظرفیت ۶۵۲ خودرو در مسیر دریایی بنادر غرب وجود دارد که این تعداد در ایام نوروز افزایش می‌یابد.  

عباس‌نزاد ادامه داد: ۷۰ فروند قایق تفریحی در ۱۰ اسکله گردشگری بنادر غرب به کار جابجایی مسافران و گردشگران مشغول هستند.   

به گفته وی در مسیرهای تردد دریایی استان ۳۲ شناور مسافری با ۳ هزار و ۳۱۲ صندلی از مسیر بندرعباس به قشم، هرمز، لارک و بالعکس، ۱۷ لندینگ کرافت با ظرفیت ۶۷۹ حمل خودرو در بندر پل به لافت و بالعکس، ۲ لندینگ کرافت با ظرفیت ۸۰ خودرو و یک شناور مسافری با ۶۵ صندلی در مسیر بندرآفتاب به کیش و بالعکس، شش لندینگ‌کرافت با ۲۹۹ خودرو و شش شناور مسافری با ظرفیت ۵۳۵ صندلی از چارک به کیش و بالعکس فعال هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد: همه هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های مرتبط با دریا انجام شده است و شماره تلفن ۱۵۵۰ برای هر گونه اضطرار دریایی را در نظر گرفته‌ایم و مردم می‌توانند در صورت بروز سانحه دریایی با همکاری پرسنل حفاظت و ایمنی شناورها شرایط را برای واکنش سریع مهیا کنند.

منبع

بازدید: 78

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *