بازدید معاون استاندار منگستائو قزاقستان از بندرامیرآباد / اعلام‌ آمادگی بخش خصوصی قزاقستان برای ارتباط تجاری از طریق بندر امیرآباد



معاون استاندار منگستائو جمهوری قزاقستان و هیأت همراه از مناطق عملیاتی و اراضی سرمایه گذاری بندرامیرآباد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ قانات قولژانوف عصر روز گذشته (6اسفند1401) در صدر هیأتی تجاری به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از توانمندی ها و مناطق راهبردی بندرامیرآباد بازدید و طی جلسه ای با مدیرکل این بندر دیدار کردند.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد در این دیدار به توسعه مراودات دوسویه ایران و قزاقستان از طریق بندرامیراباد تأکید کرد و گفت: در دو سال گذشته حدود دو میلیون تن کالا بین دو کشور از طریق این بندر مراوده شده است.

محمدتقی انزان پور به وجود کارخانه های متعدد با ایجاد ارزش افزوده در بندرامیرآباد اشاره و ابراز امیدواری کرد با حفظ رویه کنونی صادرات محصولات کشاورزی ، میوه و همچنین سیمان و مصالح ساختمانی،روند ترانزیت و واردات نیز در آینده نزدیک بین بنادر دو کشور تقویت شود.

وی به افزایش قابل توجه ترانزیت خودور از کشورهای حوزه خلیج فارس به کشور قزاقستان از طریق بندرامیرآباد نیز اشاره و بر نقش استراتژیک بندرامیرآباد در ایجاد این مسیر تأکید کرد.

معاون استاندار منگستائو نیز در این جلسه ضمن قدردانی از میزبانی مدیران بندرامیرآباد گفت: بخش خصوصی جمهوری قزاقستان هم از  برقراری ارتباط تجاری با ایران از طریق بندرامیرآباد در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

قانات قولژانوف همچنین اظهار داشت: استان منگستائو در حوزه نفت و گاز توسعه زیادی داشته است که امیدواریم «با همکاری و استفاده از ظرفیت های کم نظیر لجستیکی بندرامیرآباد ، به پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه دست پیدا کنیم».

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: بازدید امروز از بندرامیرآباد به توسعه تعاملات بین دو استان وتعمیق روابط اقتصادی و تجاری دو کشور منجر شود.

پایان پیام/

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جلسه مجازی اطلاع رسانی كميسيون گمركی و تجاری ICC در قطر…

ی اسفند 7 , 1401
کمیته قطری ICC با همکاری اتاق بازرگانی بین المللی اقدام به برگزاری جلسه ای مجازی با عنوان اطلاع رسانی پیرامون کمیسیون گمرکی و تجاری ICC به میزبانی کشور قطر نموده است. به گزارش سی نیوز به نقل از کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، شرکت در جلسه مزبور برای تمامی […]

همچنین بخوانید: