حذف مراجعات حضوری اولویت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: موضوع توسعه خدمات به صورت الکترونیک و حذف مراجعات ارباب رجوع در بنادر موضوعی مهم و کلیدی است که باید تمرکز…



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: موضوع توسعه خدمات به صورت الکترونیک و حذف مراجعات ارباب رجوع در بنادر موضوعی مهم و کلیدی است که باید تمرکز ویژه ای بر آن صورت گیرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب در نشست مدیران فاوا بنادر کشور در بندر بوشهر اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش بسیار مهم و کلیدی بویژه در هوشمندسازی بنادر و توسعه دولت الکترونیک دارد که در نشست‌ها و سیاست‌گذاری‌ها نیز موارد یاد شده به طور جدی مورد توجه جدی واقع شده است.

وی بیان کرد: در کنوانسیون‌های بین المللی که ایران به آن محلق شده در تمامی کنوانسیون ها بحث تسهیل و تسریع را اشاره می کند که این مهم بدون رفتن به سمت و سوی ارائه خدمات الکرونیکی و حذف مراجعات ارباب رجوع محقق نمی‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در بخش‌های عملیاتی بویژه حوزه‌های دریایی و بندری نقش سامانه های بکارگیری شده در مدیریت فرایندها و درآمدها بسیار تاثیرگذار بوده است. به گفته شکیبی نسب؛ با توجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی سازمانی درآمد هزینه ای است سامانه های هوشمند تاثیر بسزایی در این حوزه دارد.

وی گفت: در برخی از سامانه های بندری نیز وضعیتی وجود دارد که نیاز به توسعه آنها توسط متخصصان سازمان ضرورتی مهم و اجتناب ناپذیر است.

شکیبی نسب افزود: اکنون عمده سامانه‌های فعال در بنادر سامانه‌های ترافیکی هستند که عمده دلیل آن نیز مراجعات مکرر و متعدد دریافت کنندگان خدمت است که علاوه بر بار ترافیکی بندر و هم بحث شلوغ محوطه عملیاتی به دنبال دارد که انتظار است این موضوع ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع

بازدید: 108

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *