موضوعات: سرخط خبرها

تردد بیش از ۱۲ هزار نفر مسافر در سفرهای دریایی بین‌ المللی




مرین‌پرس


مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال، ۲ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۸۵۷ نفر مسافر و گردشگر در بنادر شرق تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: در این بازه زمانی بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور با جابجایی یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۷۵۹ مسافر و گردشگر رتبه نخست را در بین بنادر مسافری کشور به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه به جاذبه‌ های گردشگری اعم از طبیعت زیبا و منحصر به فرد، سواحل چشم‌ نواز و آثار تاریخی جزیره هرمز به عنوان صدفی سرخ رنگ در دل خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این عوامل باعث شده که در این بازه زمانی ۵۵۱ هزار و ۷۰۵ مسافر و گردشگر از این جزیره دیدن کردند که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

۲ سفر دریایی در هفته از مبدا بندر شهید باهنر به شارجه 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان به سفرهای دریایی خارجی اشاره‌ ای داشت و افزود: در مسیر بین‌ المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه نیز در این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۳۹۳ نفر مسافر بین‌ المللی با انجام دو سفر دریایی در طول هفته به ثبت رسیده است.

به گزارش اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان لازم به ذکر است؛ بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب و سیریک از جمله بنادر چند منظوره در شرق استان هرمزگان است که در امر تجارت و جابجایی مسافر و گردشگر نقش اثرگذاری دارند.

 

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت