صنایع شیلاتی اردبیل در حمایت از مددجویان توسعه می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ضرورت گسترش همکاری‌ها با هدف ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد را یادآور شد و اظهار کرد: تعامل سازنده با اداره کل بهزیستی و استفاده از ظرفیت و توانمندهای طرفین در ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان بسیار مؤثر و راهگشا است.

وی توسعه همکاری‌های مشترک و مشارکت با هدف بهره‌گیری متقابل از توانایی‌های علمی، تجربی و آموزشی در حوزه ایجاد اشتغال و همچنین توانمندسازی نیازمندان را از طریق احداث و توسعه طرح‌های شیلاتی و آبزی‌پروری یادآور شد و تصریح کرد: اداره کل شیلات استان این هدف مهم را به جد دنبال می‌کند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: طرح‌ها و پروژه‌های موجود و تعریف شده در شیلات استان برای اشتغالزایی مددجویان و جامعه هدف مورد نظر است.

اله‌بخش افزود: در این طرح افراد می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و گرفتن مجوزهای لازم از طریق پرورش ماهیان زینتی، جلبک، زالو و… برای خود و ایجاد اشتغال استفاده کنند.

وی فراهم کردن فرصت مناسب برای اشتغال جامعه مددجویی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: نیروهای مستعد و علاقه‌مند در این حوزه در بخش صنایع شیلاتی، تکثیر و پرورش آبزیان می‌توانند اقدامات مؤثری را انجام دهند.

اله‌بخش بهره‌گیری مطلوب‌تر از ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های بالقوه در استان را در زمینه آبزی‌پروری و صنایع شیلاتی یادآور شد و اضافه کرد: حتی به صورت خانگی و در قالب صنایع کوچک و زودبازده می‌توان در این زمینه ورود پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آمادگی کامل داریم با تسریع و تسهیل در اعطای مجوزهای لازم در زمینه فعالیت‌های شیلاتی همکاری لازم را در ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای در کاهش فقر و توانمندسازی مددجویان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار آنها انجام داده و قدم‌های مثبت و بزرگی را در این حوزه برداریم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل ادامه داد: حوزه شیلات، حوزه گسترده با تنوع تولیدات و صنایع مرتبط است که با پرداخت تسهیلات و منابع حمایتی در این زمینه می‌توان اشتغال مناسبی را نیز ایجاد کرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد بازارهای جدید برای خرمای بوشهر/ مقابله با آفت سوسک چوبخوار

چ آذر 23 , 1401
حمید اورعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی ۲ روز اخیر با حضور در نقاط مختلف استان بوشهر پروژه‌های حوزه کشاورزی بررسی و در دیدار با مسئولان و فعالان حوزه کشاورزی مسائل این بخش‌ها مورد بررسی قرار گرفت. وی اضافه کرد: هدف از سفر به استان‌ها این است […]

همچنین بخوانید: