ظرفیت های بالا گردشگری دریایی برای بوشهر

۵ ساعت قبل آخرین اخبار, اسلایدر, اقتصاد دریامحور, گردشگری دریایی به گزارش راد به نقل از مرین‌پرس، شنا، سوار شدن…

به گزارش راد به نقل از مرین‌پرس، شنا، سوار شدن بر جت اسکی، قایق سواری، فلای بورد، ماهیگیری در آبهای کم عمق، تماشای غروب آفتاب و آفتاب گرفتن در ساحل ماسه‌ای تنها بخشی از ظرفیت ساحل‌های استان بوشهر هستند که در قالب گردشگری می‌توانند سالانه درآمدهای بسیاری برای این استان داشته باشند.

رونق و شکوفایی گردشگری دریایی البته از اولویت‌های دولت و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز هستند به‌طوری که در سند تحول دولت هم در دو بخش به موضوع تحول دریامحور و تحول گردشگری دریایی اشاره شده است اما توسعه همکاری مستمر دو بخش خصوصی و دولتی را می‌طلبد.

کارشناسان معتقدند که در برنامه‌های توسعه، به دریا رسیدیم اما ایست و عقب‌گرد داشته‌ایم و هیچ کار درخشانی در دریا انجام ندادیم، فعالیت‌ها کج دار و مریز در خشکی متمرکز شده است و برای سواحل و دریا یا برنامه‌ای نداشته‌ایم یا به مرحله اجرا نرسیده‌اند؛ به طوری که اندک گردشگران خارجی، ایران را با آثار باستانی و تاریخی آن می شناسند و از زیبایی‌های خفته در خلیج فارس اطلاعی ندارند.

بی انصافی‌ است که اقدامات گردشگری دریایی در دو جزیره کیش و قشم و تاحدودی هرمزگان را نادیده بگیریم اما به‌یقین این ظرفیت در استان بوشهر با طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس در پیچ‌وخم وعده و وعیدها غرق گشته و اراده‌ی برای کشتی به گل نشسته این حوزه وجود ندارد.

منبع

بازدید: 74

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *