گزارش مدیرعامل سازمان بنادر به رییس جمهور از روند احیای خلیج گرگان/ طرح توسعه ۳بندر شمالی استان بوشهر و ساماندهی ۲۰ بندر کوچک کشور در دستورکار سازمان بنادر

معاون وزیر راه و‌ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گزارشی از عملکرد این سازمان در راستای احیای خلیج…



معاون وزیر راه و‌ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گزارشی از عملکرد این سازمان در راستای احیای خلیج گرگان، توسعه ۳ بندر شمالی استان بوشهر و ساماندهی ۲۰ بندر کوچک کشور را به رییس جمهور، ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در جلسه شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی با حضور حجت الاسلام و‌المسلمین رییسی رییس جمهور اظهار داشت: بلافاصله فردای دستور رییس جمهور مبنی بر احیای خلیج گرگان، عملیات لایروبی کانال آشوراده آغاز شد و تاکنون ۱۵ درصد از عملیات لایروبی انجام شده است و با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، ۳ دایک بزرگ به منظور لایروبی احداث می شود.

وی افزود: از هشتم مرداد ماه، با در اجرای دستور رییس جمهور، لایروبی دو شاخه ای که مربوط به تردد قایق ها است آغاز شده است و فعالیت های مربوط به آن دنبال در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بنادر همچنین به دستور رییس جمهور مبنی بر توسعه ۳ بندر شمالی استان بوشهر اشاره و عنوان کرد: در اجرای این دستور نه تنها طرح مطالعاتی توسعه ۳ بندر ریگ، گناوه و دیلم آغاز شده ، بلکه لایروبی بندر ریگ نیز به زودی کلید خواهد خورد .

صفایی با تاکید بر اینکه توسعه بنادر کوچک تاثیر بسیار زیادی در معیشت و اشتغال مردم منطقه دارد، اعلام کرد: ساماندهی ۲۰ بندر کوچک کشور در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و فعالیت مربوط به برخی از این بنادر کوچک نیز آغاز شده است.

منبع

بازدید: 244

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *