۱۰ خط کشتیرانی کانتینری بزرگ ۱۲۰ میلیارد دلار سود کردند

۱۰ خط کشتیرانی کانتینری بزرگ ۱۲۰ میلیارد دلار سود کردند

به گزارش مرین‌پرس؛ بر اساس گزارش تحلیلگران مؤسسه آلفالاینر سود به عمل آمده توسط  بسیاری از این خطوط کانتینری نسبت به مدت مشابه سال قبل بین ۶  تا ۱۰ برابر شده است، به تعبیر دیگر میانگین سود حاصله هرکدام از شرکت‌ها  کمتر از ۲۰۰  درصد نیست.

گزارش مؤسسه آلفالاینر حاکی است سود خطوط بزرگ کانتینری در سال جاری میلادی در تاریخ صنعت حمل ونقل دریایی تا‌کنون بی‌سابقه بوده و پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه چهارم نیز آمار و ارقام  مربوط به سود‌های کلان ادامه یابد. بر این اساس در صورتی‌که سویه جدید کرونا به نام Omicron نتواند بر بازار کانتینری غلبه کند به نظر می‌رسد وضعیت  پرسود سال ۲۰۲۱ برای شرکت‌های کانتینری در سال ۲۰۲۲ هم تکرار شود.

ناگفته نماند شرکت‌های کانتینری که بیشترین ناوگان خود را در مسیر اقیانوس آرام ادامه دادند از سود حاشیه‌ای خوبی برخوردار شدند.

گزارش آلفا‌لاینر حاکی است شرکت‌های بزرگ کانتینری که سود زیادی را به دست آورده‌اند عبارتند از مرسک، MSC، کاسکو، هاپاگ لوید، وان، HMM، Evergreen، Yang Ming، Wan Hai،  و CMA CGM.  

این گزارش حاکی است شرکت‌های کانتینری که سود زیادی در سال ۲۰۲۱ بدست آورده اند تصمیم دارند نسبت به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها اقدام کنند و فعالیت‌های خود را بیش از پیش گسترش دهند، زیرا هیچ نشانه‌ای از کاهش قیمت‌ها برای سال آینده مشاهده نمی‌شود و ممکن است حتی در سال آینده میلادی نرخ‌های حمل و نقل کانتینری فراتر از ارقام فعلی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عدم ابلاغ بخشنامه‌ای برای مقابله با اُمیکرون به سازمان بنادر

د آذر 15 , 1400
مرین‌پرس  مسؤول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور گفت: همزمان با گسترش سویه جدید کرونا (اومیکرون) مقررات پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر و کنترل خدمه با سختگیری بیشتری اعمال می‌شود. به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، چنگیز جوادپور از سختگیری در بنادر کشور برای کنترل […]

همچنین بخوانید: