فدراسیون شرکتهای بندري خصوصی و پایانههای اروپایی در خصوص ایجاد ترافیک بالای کشتی ها در بنادر اروپایی برای تخلیه و بارگیری پس از اتمام قرنطینه کرونا هشدار داد.
قرنطینه کووید در شانگهای سختگیرانه بوده و مقامات محلی تست روزانه و محدودیت تردد در مناطق مسکونی، حتی برای نیازهای اولیه روزانه مانند خرید مواد غذایی را اجرا کرده اند. این اقدامات، تأثیرات گستردهای بر عملیات لجستیک در یکی از شلوغترین بنادر جهان داشته است و ترابری به بندر شانگهای را مختل کرده است.
بر اساس دادههای VesselsValue، بیش از ۷۰۰ کشتی (از همه نوع) منتظر بارگیری در شلوغترین بندر کانتینری جهان هستند و تا زمانی که عملیات ترمینال دوباره به حالت عادی بازگردد، در لنگرگاه منتظر خواهند بود.
فدراسیون شرکتهای بندری خصوصی و پایانههای اروپایی هشدار می دهد که بسیاری از این کشتی ها پس از بارگیری عازم اروپا خواهند شد و طی ۲ تا ۳ ماه آینده به بنادر اروپایی خواهد رسید و فشار مضاعف برای زنجیره های تامین اروپا به همراه خواهند داشت.
لامیا کردجوج بلکید، دبیر کل فدراسیون شرکتهای بندری خصوصی و پایانههای اروپایی در این خصوص گفت: پیشبینی و سازماندهی کشتی های ورودی به اروپا بسیار ضروری است؛ ذینفعان از جمله خطوط کشتیرانی، مقامات بندری، پایانه های بندری، بخش کشتیرانی، حمل و نقل کالا، اپراتورهای یدک کش، اپراتورهای حمل و نقل داخلی، اپراتورهای ریلی، اپراتورهای حمل و نقل جاده ای باید هرچه سریع تر تحت حمایت کمیسیون اتحادیه اروپا گرد هم آیند تا در مورد چگونگی مدیریت ترافیک ورودی بررسی های لازم را انجام دهند..
به گزارش دویچه وله، نزدیک به یک سوم کالاهایی که به طور معمول شانگهای را ترک می کنند، به دلیل قرنطینه با تاخیر رسیدن به مقصد مواجه می شوند. وینسنت استامر، کارشناس زنجیره تامین، به دویچه وله گفت که ۵ تا ۸ درصد تجارت بین چین و آلمان (بزرگترین اقتصاد اروپا) اکنون به تاخیر افتاده است.