توقف تحویل گاز گازپروم به هلند همزمان با قطع سوئیفت اسبربانک

شرکت گاز روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که تحویل گاز به همتای هلندی خود را به دلیل امتناع از پرداخت به روبل متوقف کرده است.

به گزارش «مرین‌پرس» از یورو نیوز، گازپروم، غول انرژی روسیه در بیانیه ای که در شبکه پیام رسان تلگرام منتشر شد، تصریح کرد که تحویل گاز به هلند را به دلیل امتناع گاز‌ترا، شرکت تامین کننده انرژی در این کشور از پرداخت بهای محموله‌های دریافتی به روبل به طور کامل متوقف کرده است.

روسیه در واکنش به تحریم‌ نفتی اروپا: برای یافتن مشتریان جدید مشکلی نداریم

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین روز سه شنبه در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای کاهش ۹۰ درصدی واردات نفت از کشورش گفت که روسیه برای یافتن مشتریان جدید نفتی مشکلی نخواهد داشت.

اولیانوف در توئیتی با اشاره به سخنان پیشین رئیس کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه روسیه برای یافتن واردکنندگان جدید نفت با مشکلی مواجه نخواهد شد تصمیم تازه بروکسل را نشانه آشفتگی در مواضع رهبران اروپایی ارزیابی کرد.

دسترسی بزرگ‌ترین بانک روسیه به سیستم مالی سوئیفت قطع شد

رهبران اروپایی شامگاه دوشنبه طی نشستی در بروکسل اعلام کردند که اتحادیه اروپا با قطع دسترسی اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه به سیستم مالی بین‌المللی سوئیفت، به عنوان بخشی از ششمین بسته تحریمی علیه مسکو موافقت کرده است.

گفتنی است که علاوه بر اسبربانک دو بانک دیگر روسیه نیز بر اساس تصمیم سران اروپا به چهار بانک و موسسه مالی محروم روسیه برای دسترسی به سیستم سوئیفت اضافه شده‌اند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

همکاری ایران و روسیه در توسعه خطوط کشتیرانی رو-رو دریای خزر

س خرداد 10 , 1401
مرین‌پرس معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی کشورمان از گفت‌و‌گو با همتای روسی خود درباره توسعه حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت در مسیر کریدور بین‌المللی شمال-جنوب و افزایش ظرفیت حمل و نقل در مسیر دریایی خبر داد. به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، شهریار […]

همچنین بخوانید: