بندر گوتنبرگ به هاب سوختگیری متانول تبدیل می شود

بندر گوتنبرگ سوئد قصد دارد با ارائه خدمات سوخت گیری متانول کشتی به کشتی به هاب سوخت های…



بندر گوتنبرگ سوئد قصد دارد با ارائه خدمات سوخت گیری متانول کشتی به کشتی به هاب سوخت های جایگزین در شمال اروپا تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، بندر گوتنبرگ سوئد در حال انجام اقداماتی است تا خود را به عنوان بندری پیشرو در زمینه بهره برداری از متانول تجدیدپذیر به عنوان سوخت دریایی معرفی کند. این بندر در حال ایجاد زیرساخت های لازم برای سوخت گیری کشتی به کشتی است و اقداماتی را برای تامین سوخت جایگزین انجام داده است. هدف از این اقدامات، ارائه خدمات سوخت گیری به خطوط Maersk و X-Press Feeders است که قصد دارند اولین کشتی های کانتینری با سوخت متانول را تا سال ۲۰۲۳ معرفی کنند.

 

کریستوفر لیلهاژ، مدیر ارشد توسعه کسب و کار انرژی در اداره بندر گوتنبرگ، در این خصوص گفت: بندر گوتنبرگ قصد دارد از استفاده از سوخت های جایگزین حمایت کرده و تسهیلات لازم برای سوخت گیری کشتی‌ها را فراهم کند. در حال حاضر مقررات عمومی عملیات سوخت گیری متانول کشتی به کشتی توسط آژانس حمل و نقل سوئد پذیرفته و تایید شده است. برای سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت ها، اداره بندر گوتنبرگ مقررات کلی عملیات سوخت گیری متانول کشتی به کشتی را نیز منتشر کرده است.

 

الویر دزانیچ، مدیر عامل اداره بندر گوتنبرگ، گفت: اکنون امیدواریم که مرسک، X-Press Feeders و بسیاری از خطوط کشتیرانی دیگر نیز از توسعه و ساخت کشتی هایی با قابلیت استفاده از سوخت های جایگزین مانند متانول استقبال کرده و آنها را در مسیرهای شمال اروپا به خدمت بگیرند.

 

بندر گوتنبرگ در گذشته نیز تجربه عملیات سوخت گیری متانول را داشته است. مقامات بندری خاطرنشان کردند که شرکت استنالاین در سال ۲۰۱۵ سوخت گیری متانول را برای کشتی های خود در این بندر انجام داده است. با این حال، برای حمایت از استفاده از متانول در مقیاس بزرگ، این بندر سوخت گیری کشتی به کشتی را هدف قرار داده و در همین راستا ترتیباتی را برای ایجاد یک زنجیره ارزش با هدف تبدیل شدن به قطب اصلی سوخت گیری متانول تجدیدپذیر در شمال اروپا تا سال ۲۰۲۴  انجام داده است.

 

بندر گوتنبرگ یک هدف بلندمدت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا ۷۰ درصد در منطقه بندر را تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است. مقامات بندر خاطرنشان می کنند که یکی از گام های کلیدی برای رسیدن به این هدف، ارائه انواع سوخت های جایگزین کشتیرانی است که به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند. آنها بر این باورند که محصولات تجدیدپذیر مانند متانول یک سوخت کلیدی برای رسیدن به اهداف کربن صفر در صنعت کشتیرانی خواهد بود و همچنین می تواند یک فرصت تجاری قابل توجه در آینده برای بندر و تامین کنندگان آن باشد.

منبع

بازدید: 257

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *