پذیرش و چاپ مقاله مرتبط با بندر نوشهر در کنفرانس بین المللی مهندسی برق اتریش

مقاله دکتر سیده بنت الهدی حسینی درخصوص بندر نوشهر، در کنفرانس بین المللی مهندسی برق، مهندسی هوا فضا،…



مقاله دکتر سیده بنت الهدی حسینی درخصوص بندر نوشهر، در کنفرانس بین المللی مهندسی برق، مهندسی هوا فضا، مکانیک و علوم مهندسی در اتریش ۲۰۲۲ پذیرفته و چاپ شد.

 نویسنده مقاله درباره ضرورت نگارش این مقاله اظهار داشت: با توجه به انواع مصرف کنندگان انرژی در محدوده بندر نوشهر اعم از ماشین آلات، تجهیزات و وسایل برقی مورد استفاده در ساختمان های اداری، انواع جرثقیل ها و مکنده ها که برای فعالیت نیاز به سوخت اولیه(سوخت های فسیلی مانند گازوئیل و …) دارند در این مقاله به چند روش مورد بررسی قرار گرفت. 

 

وی افزود: احداث نیروگاه متمرکز گازی در محوطه بندر نوشهر با امکان جابه جایی و با اولویت استفاده در فصول گرم و سرد از برق یا گاز، نسبت به پیک بار مصرف کنندگان عمومی شهری، بهینه سازی مصرف انرژی ناشی از سوخت برای سایر اهداف مانند تأمین گرمای مورد نیاز برای کوره های چوب خشک کنی، فروش برق تولید شده مازاد به شرکت توزیع برق غرب استان مازندران و تزریق به شبکه و ایجاد درآمد پایدار برای بندر نوشهر، از مهم‌ترین  نتایج حاصله از شبیه سازی های انجام شده در این طرح به شمار می‌رود.

   

دکتر حسینی تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده امکان استفاده از توربین های بادی در داخل آب دریا با توجه به گزارش ایستگاه هواشناسی منطقه مبنی بر وزش باد کافی در این ناحیه برای به حرکت درآوردن پره های توربین ها فراهم است و در پسکرانه نیز می توان از انرژی حاصل از حرکت توربین های بادی، برق مورد نیاز مصرف کنندگان محدوده بندر را تولید کرد.

 

نویسنده مقاله از کارشناسان مشاور اداره کل بنادر و دریانوردی استان در زمینه بررسی علل نوسانات برق  و راهکارهای حفاظتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است.

منبع

بازدید: 356

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *