استقرار تیم‌های فنی و تجهیز کارگاه اجرایی برای لایروبی خلیج گرگان

تیم‌های فنی و تجهیز کارگاه اجرایی برای شروع عملیات لایروبی کانال‌های ورودی به خلیج گرگان و با هدف…



تیم‌های فنی و تجهیز کارگاه اجرایی برای شروع عملیات لایروبی کانال‌های ورودی به خلیج گرگان و با هدف احیای آن مستقر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌یار اسعدی؛ مدیربنادر و دریانوردی گلستان، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای لایروبی کانال‌های جزیره میانکاله و خلیج گرگان با هدف احیای این خلیج متعاقب تصویب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در هیات دولت، گفت: بعد از تامین اعتبار لازم و دستور رئیس جمهوری و نیز انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه، در اولین اقدام یک دستگاه بیل مکانیکی به منطقه اعزام شد و پس از استقرار تیم‌های فنی، پیمانکار در حال تجهیز کارگاه اجرایی است.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی هم کار تدوین نقشه‌های عملیاتی پروژه را به اتمام رسانده و در حال استخراج داده‌های هیدروگرافی است که آنها را به پیمانکار تحویل دهد و حجم لایروبی را به پیمانکار ابلاغ کند.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان اینکه بعد از تعطیلات نوروز کارگاه اجرایی لایروبی کانال‌ها عملا فعال خواهد شد، اضافه کرد: پس از آن لایروب‌ها به منطقه انتقال داده خواهند شد. یک لایروب در جنوب کشور است که می‌بایستی به منطقه انتقال داده شود که پیش‌بینی می‌شود این پروسه ۳ تا ۴ ماه به طول بینجامد. یکی دو دستگاه لایروب هم در شمال کشور است که با توجه به اینکه تحت مالکیت بخش خصوصی است، می‌بایست قرارداد با آنها منعقد شود تا به خلیج گرگان انتقال یابند.

منبع

بازدید: 344

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *