یک میلیون قطعه ماهی زینتی در سبزوار تولید شد

محمد علی اسلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان ماهی زینتی از ۲۶ واحد پرورش آبزیان در سبزوار تولید شده است که یک سوم این مراکز به صورت صنعتی و بقیه خانگی است.

وی اظهار داشت: پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان طی سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته، به طوریکه این مراکز از پنج  به ۲۰ واحد رسیده است.

مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار عنوان کرد: پرورش ماهیان زینتی نمونه‌ای از کسب و کار ارزان و با صرفه است که بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم  در سبزوار ایجاد کرده است و مهمترین گونه‌های ماهیان تولیدی در این شهرستان “کوی، گلد فیش، سیچلاید، گوپی و فلاور” است.

اسلامی با بیان اینکه داشتن آکواریوم در فضای کار و خانه، باعث افزایش آرامش و نشاط روحی انسان می‌شود، افزود: با افزایش فرهنگ نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی در بین مردم، تقاضا برای تهیه گونه‌های زینتی بیشتر شده است که این امر پرورش این ماهیان را از نظر اقتصادی توجیه می‌کند.

وی اظهار داشت: با توجه به توسعه مراکز پرورش ماهیان زینتی در سبزوار، راه‌اندازی یک کلینیک و مرکز تخصصی آبزیان زینتی در این شهرستان ضروری است.

در کنار رونق پرورش ماهیان زینتی، شهرستان سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۵ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و طی سالیان گذشته رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را کسب کرده است.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری جلسه هماهنگی اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱

س اسفند 17 , 1400
به گزارش مرین‌پرس، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در این نشست برای ایمن سازی ترددهای دریایی و خدمات رسانی امدادی مطلوب به گردشگران دریایی استان گیلان، اظهار داشت: در این طرح به دنبال پیشگیری از وقوع […]

همچنین بخوانید: