تاکید وزیر اقتصاد بر ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه گمرک به عنوان دروازه بان اقتصادی کشور با بیش…



وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه گمرک به عنوان دروازه بان اقتصادی کشور با بیش از ۲۵ دستگاه دیگر فعالیت می‌کند، بر ضرورت ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک بنادر استان هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سید احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی درباره سیاست وزارت امور اقتصاد برای حل مشکل عدم تخصیص کد رهگیری از سوی بانک‌ها، اظهار داشت: بخشی از این مشکلات به دستگاه‌های دولتی برمی‌گردد که به طور مشخص در حوزه واردات کالاهای اساسی فعالیت دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: این دستگاه ها با تدوین تقویم زمانبندی شده در واردات کالاها بایستی دقت‌ لازم را داشته باشند تا مشکلات موجود و ضعف‌های فرایندی برطرف شود؛ زیرا تاثیرات خود را در قیمت تمام شده کالا و خسارت به تولیدکنندگان و تجار نشان می دهد.

وی با بیان اینکه گمرک به عنوان دروازه بان اقتصادی کشور در محل تلاقی با بیش از ۲۵ دستگاه دیگر همراستا فعالیت می‌کند، اظهارداشت: هر مشکلی که در ارگان‌های همکار با گمرک اعم از دولتی و غیردولتی پیش می آید، بر روند توزیع کالا اثر می گذارد.

خاندوزی ادامه داد: در این موضوع تاکنون نگاه ساده‌انگارانه‌ای وجود داشته که این مسائل را به ضعف و ناکارآمدی سازمان گمرک ارجاع می‌دادند درحالی که اگر این دستگاه‌ها تسهیل در امور را ارحج قرار می دادند در کوتاه ترین زمان ممکن مساله ترخیص و رسوب کالاها به حداقل زمان ممکن می رسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رییس کل گمرکات کشور بیان داشت: در راستای متناسب سازی فعالیت گمرکات استان هرمزگان با حجم تخلیه کالا در بنادراین استان، هر نقطه‌ ای که نیازمند فعالیت ۲۴ ساعته گمرک است می بایست برنامه ریزی صورت پذیرد تا خدمات رسانی بدون انقطاع انجام شود.

منبع

بازدید: 390

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *