بندر تیانجین چین به لطف حمایت شرکت Wärtsilä و انجمن رده بندی چین، برنامه هایی برای استقرار یدک کش های نسل بعدی با سیستم های پشتیبانی نیمه خودران دارد.
از قابلیت های این فناوری نیمه خودران می توان به تردد در مسیرهای باریک رودخانه ای و طی مسیر با آستانه انحراف ۶ فوت و همچنین پهلوگیری، چرخش و عقب نشینی و مانورهای پایلوتینگ اشاره کرد.
شان فرنبک، رئیس Wärtsilä در این خصوص گفت: با توجه به اینکه بندر تیانجین یکی از ده بندر پرتردد در جهان است و همچنین اهمیت استراتژیک آن در کشتیرانی چین، استفاده از این تکنولوژی در بخش خدمات بندری، فرصت های بسیاری را برای همکاری در منطقه فراهم می کند.
یانگ جیمین، معاون گروه بندر تیانجین نیز با اشاره به چشم انداز تیانجین در مورد عملیات بندری ایمن تر و پایدارتر، گفت: این پروژه مکمل اقدامات ما در راستای رسیدن به اهداف بلند مدت بوده و همچنین به ما فرصت می دهد تا همکاری های بیشتری را برای ارتقای خدمات بندری هوشمند در آینده بررسی کنیم.