طرح جدید تولید هیدروژن بر روی کشتی ها و استفاده از آن به عنوان سوخت دریایی می تواند در کاهش انتشار آلاینده ها از اهداف سازمان جهانی دریانوردی فراتر برود.
این طرح مبتنی بر ترکیب LNG با بخار برای تولید هیدروژن و CO2 است. هیدروژن در ترکیب با گاز طبیعی در موتورهای احتراق داخلی یا پیلهای سوختی مورد استفاده قرار میگیرد، بنابراین دیگر نیازی به ذخیرهسازی هیدروژن در داخل کشتی وجود نخواهد داشت.
CO2 با استفاده از جریان برودتی LNG که به هر حال به عنوان سوخت استفاده می شود، تبدیل به مایع می شود و سپس در خشکی دفع می شود.
به گفته این شرکت ها، مشکلات و هزینه در مورد تولید، توزیع و ذخیره سازی هیدروژن تاکنون علاقه صنعت دریانوردی را به استفاده مستقیم از هیدروژن به عنوان سوخت دریایی محدود کرده است. با این حال، با تولید هیدروژن در کشتی و استفاده از LNG، گزینه مناسبی جهت استفاده به عنوان سوخت دریایی در پیش روی شرکت های حمل و نقل دریایی قرار خواهد گرفت.
تجهیزات لازم برای این طرح را می توان به راحتی روی عرشه یک کشتی تجاری نصب کرد و در کنار آن تنها راهکاری برای ذخیره سازی LNG مورد نیاز خواهد بود.