چین؛ دارای بزرگترین ناوگان دریایی از نظر ارزش مالی

چین با ناوگان ۱۹۱ میلیارد دلاری خود رتبه اول بزرگترین ناوگان دریایی در دنیا را به دست آورد. …



چین با ناوگان ۱۹۱ میلیارد دلاری خود رتبه اول بزرگترین ناوگان دریایی در دنیا را به دست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از سی ترید مریتایم، به گفته موسسه مشاوره VesselsValue، چین از نظر ارزش ناوگان دریایی به بزرگترین کشور مالک کشتی در جهان تبدیل شده و جایگزین ژاپن در این رتبه بندی شده است.

از ژانویه، این کشور شاهد افزایش ارزش کل دارایی های کشتیرانی خود به ۱۹۱ میلیارد دلار بوده که ناشی از افزایش در نرخ و ارزش کشتی های کانتینری در ماه های اخیر بوده است. این افزایش ارزش به دلیل بحران ظرفیت کانتینری در سراسر جهان است که زنجیره تامین و تجارت در سراسر جهان را مختل کرده است.

ژاپن در مجموع ۱۸۷ میلیارد دلار دارایی ناوگان دریایی دارد که علیرغم افزایش بیش از ۷۰ میلیارد دلاری از ژانویه به واسطه بازارهای پررونق فله بر ها، LPG و حامل های خودرو، به رتبه دوم سقوط کرده است.

‏VesselsValue در آخرین گزارش خود در این خصوص گفت: چین صاحب بیشترین تعداد کشتی‌های کانتینری است و در نتیجه، افزایش اخیر در نرخ‌ها و ارزش‌ها، آنها را از نظر ارزش ناوگان به رتبه‌ برتر رسانده است. افزایش نرخ ها همچنین باعث افزایش سفارش در سراسر بخش کانتینری تجارت جهانی شده زیرا اعتماد مالکان به بازار افزایش پیدا کرده است. در مجموع سفارش ساخت ۵۱۶ کشتی کانتینری از ژانویه ۲۰۲۱ ثبت شده که ۴۶ درصد از این سفارش ها توسط شرکت های چینی انجام شده است.

دولت چین از طریق مالکیت کشتی‌سازی کاسکو و شرکت کشتی‌سازی دولتی چین، در حال حاضر بزرگترین مالک کشتی و کشتی‌ساز جهان از نظر تناژ است. COSCO حدود ۱۳۷۰ کشتی با ظرفیت کل حدود ۱۱۴ میلیون DWT، تقریباً پنج درصد از کل تناژ جهان را در اختیار دارد.

منبع

بازدید: 473

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *