آغاز تولید ماهیان خاویاری و میگویی آب شیرین در کرمانشاه

سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تولید آبزیان استان کرمانشاه در سال ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن بوده که ۱۵ هزار تن آن به تولید ماهیان سردابی یا همان قزل‌آلا اختصاص دارد.

وی افزود: چهار مجتمع و تعداد زیادی مزارع کوچک پرورش آبزیان در استان کرمانشاه فعال هستند و در بخش ماهیان گرمابی نیز تولیداتی به انجام رسیده که موجب افزایش تولید آبزیان در استان شده است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: تولید پنج هزار و ۵۶۰ تن ماهی گرمابی در قالب مجتمع تولیدی شهدای قصرشیرین در فاز نخست و تعدادی مزارع منفرد در مناطق عمدتاً گرمسیری در حال انجام است.

افضلی بیان کرد: اخیراً تعداد معدودی از مزارع استان کرمانشاه برای نخستین بار در تولید ماهیان خاویاری و میگویی آب شیرین در استان کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که این میزان تولید در استان افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: مقدار ماهی تولید شده از طریق آب‌های طبیعی در داخل رودخانه‌ها و آب‌بندی‌ها اصلاح شده در استان کرمانشاه به ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن رسیده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجارت امن با حضور نیروهای مسلح در دریا

ی آبان 23 , 1400
مرین‌پرس فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه در دریا و سواحل، آرامش و تجارت امن را برای کشورمان به‌ویژه برای ساکنان استان‌های ساحلی به وجود آورده است. به گزارش مرین‌پرس به نقل از مهر، در دیدار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با «علی […]

همچنین بخوانید: