مرینپرس
حدود ۱۲.۵ درصد از ظرفیت حمل و نقل جهانی کانتینر با تأخیر مواجه شده و بازگشت به حالت عادی ممکن است تا پیش از پایان سال بعد اتفاق نیافتد.
به گزارش مرینپرس به نقل از شبکه های اجتماعی، این میزان با بالاترین میزان قبلی یعنی ۱۱.۳ درصد در ماه فوریه مقایسه شده که در آوریل به ۸.۸ درصد کاهش یافته است.
این رقم معادل حذف ناوگان کمی بزرگتر از CMA CGM یا Cosco است که سومین و چهارمین خطوط کانتینری بزرگ است.
با نگاهی به آینده، افزایش فعلی سفارشات کشتی های نوساز برای ۲ تا سه سال تفاوت چندانی ایجاد نخواهد کرد تا زمانی که تحویل ناوگان در مقیاس بزرگ اتفاق بیفتد.
تأخیرها در ساحل غربی ایالات متحده با ۶۳ کشتی کانتینری منتظر ورود به بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ از روز سه شنبه بیشترین توجه را به خود جلب کرده که تقریباً ۲ برابر تعداد ۲ بندر در هر زمان است. با توجه به ازدحام گذشته در جنوب دریای کالیفرنیا، تخمین زده می شود که تا آوریل ۲۰۲۲ طول می کشد تا عملیات عادی از سر گرفته شود.
اما ازدحام و تاخیرها دیگر محدود به ساحل غربی ایالات متحده نیست بلکه به یک مشکل جهانی تبدیل شده است.