رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد کریدورهای جدید ارتباطی؛ عامل افزایش بار ترافیکی بنادر خواهد بود، گفت: تأمین مواد اولیه، تولید، صادرات و صادرات مجدد از پسکرانه بنادر برای رونق اقتصاد ایران، امری ضروری است.
افزایش سرعت حمل و نقل کالا و ارائه خدمات کیفی؛ با تأمین تجهیزات بندری و دریایی
وی ادامه داد: با ایجاد کریدورهای جدید ارتباطی می توانیم بار ترافیکی بیشتری را برای بنادر فراهم کنیم و با تأمین تجهیزات بندری و دریایی علاوه بر افزایش سرعت حمل و نقل کالا، شاهد ارائه خدمات مطلوب تر و کیفی تر به فعالان اقتصادی باشیم.
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنوب کشور و به ویژه سواحل مکران، ظرفیت های بی نظیری برای توسعه دریایی و بندری کشور وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به موقعیت سوق الجیشی کشور میتوانیم کوتاه ترین مسیر ترانزیتی برای کشورهای هدف باشیم و اینگونه ضمن کسب درآمد و تولید ثروت در جهت رشد اقتصادی گام برداریم.
یوسفی افزود: بنادر شهیدرجایی، شهیدبهشتی چابهار و نیز امام خمینی(ره) در جنوب کشور از ظرفیت های ویژه برخوردار هستند که باید از این بنادر در راستای اشتغال آفرینی، ارز آوری و رونق اقتصادی کشور بهره مند شویم.
وی با اشاره به اینکه صادرات از پسکرانه بنادر مساله مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، اظهار داشت: تأمین مواد اولیه، تولید، صادرات و صادرات مجدد از مهم ترین مسائل اقتصادی است که باید در پسکرانه بنادر به آن پرداخته شود.
ضرورت توجه ویژه به توسعه کریدورهای لجستیکی
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید ناخالص ملی به ظرفیت های هر کشوری باز می گردد، خاطرنشان کرد: تولید ناخالص ملی تولید کننده ثروت است و باید در این مسیر از ظرفیت دریایی و بندری کشور به بهترین شکل استفاده کنیم و علاوه بر این به ظرفیت های منطقه ای توجه داشته باشیم.
وی گفت: باید در مورد کریدورهای لجستیکی با دقت بیشتری عمل و ضمن سرمایه گذاری، غفلت و کاستی های موجود را برطرف کنیم.