صید میگو در آبهای استان بوشهر پایان یافت

بهزاد حیدری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس گزارش گشت تحقیقات پژوهشکده میگو و مصوبه کمیته صید استان بوشهر، صید میگو از ۱۲ مرداد در آب‌های سرزمینی این استان آغاز شد و تا پایان روز۲۵ شهریور ادامه داشت.

وی با اشاره به ۴۴ روز تلاش صیادی برای برداشت میگو در استان بوشهر بیان کرد: صیادان این استان تا ۲۴ شهریور چهل و سومین روز از صید موفق به صید یک هزار و ۸۶۳ تن میگو از آب‌های استان شدند که این میزان صید نسبت به یک هزار و ۹۰۰ تن صید سال گذشته در همین مدت ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

حیدری اضافه کرد: با جمع بندی آمارها انتظار می‌رود صید میگو در استان بوشهر امسال به یک هزار و ۹۴۵ تن برسد.

وی یادآور شد: صید امسال میگو در آب‌های سرزمینی استان بوشهر نسبت به میانگین پنج سال گذشته که یک هزار و ۵۳۳ تن بوده، ۲۱ درصد افزایش و نسبت به میانگین ۱۰ ساله که یک هزار و ۴۳۲ تن بوده نیز ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حیدری اضافه کرد: کل شناورهایی که امسال مجوز صید میگو گرفتند ۷۸۲ فروند بوده که شامل ۳۸۸ فروند لنج و ۳۹۴ فروند قایق است. 

وی تاکید کرد: خلیج فارس خوان نعمت الهی است و حفظ، حراست، صیانت و نگهداری از آبزیان و ذخایر دریایی بعنوان یک وظیفه ملی و همگانی است که باید مورد توجه بهره‌برداران قرار گیرد. 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید استاندار خوزستان از اروندکنار

ج شهریور 26 , 1400
به گزارش مرین‌پرس، استاندار خوزستان که سفر خود به آبادان را از دیشب آغار کرد به اروندکنار رفت و از نزدیک مشکلات را بررسی می‌کند.صادق خلیلیان در روز دوم سفر خود به منطقه جنوب غرب استان از بندر اروندکنار دیدن کرد. لنجداران و ملوانان از تبعیض میان بنادر گفتند و […]

همچنین بخوانید: