بهبود وضعیت دریانوردان با افزایش واکسیناسیون جهانی

گزارش ها نشان می دهد با افزایش روند واکسیناسیون دریانوردان دنیا، تعداد شرکت های کشتیرانی که به دلیل…



گزارش ها نشان می دهد با افزایش روند واکسیناسیون دریانوردان دنیا، تعداد شرکت های کشتیرانی که به دلیل شرایط بحرانی قادر به تغییر خدمه نبوده اند، رو به کاهش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو،  در ماه های اخیر نشانه هایی از بهبود چالش های به وجود آمده برای دریانوردان به دلیل همه گیری کرونا گزارش شده است. اتحادیه ها، خطوط کشتیرانی و شرکت های کشتیرانی بزرگ بیش از یک سال است که از بحران خدمه شکایت دارند زیرا دریانوردان قادر به رفت و آمد به کشتی های خود نیستند و نمی توانند به خانه بروند یا با وجود اتمام قراردادشان قادر به تغییر کشتی و خدمه نبوده اند.

آخرین به روزرسانی ماهانه شاخص تغییر خدمه موسسه نپتون که از داده های ارائه شده توسط مدیران شرکت های کشتیرانی جمع آوری شده است، اولین نشانه های ثبات را گزارش می دهد. این شاخص که در ماه مِی راه اندازی شد، هم خدمه ای را که به پایان قرارداد خود نزدیک می شوند و هم خدمه ای را که زمان تغییرشان فرارسیده، رصد می کند. در ماه اوت، هر دو عدد این آمار تثبیت شده و افت جزیی را نشان می دهند. 

محدودیت های سفر، لغو پروازها و قرنطینه داخلی کشورها همچنان مشکلاتی را برای دریانوردان ایجاد می کند، اما آمار این موسسه نشان می دهد که امیدواری در روند پیش رو وجود دارد.

شاخص ماه سپتامبر تایید کننده آمار ماه آگوست مبنی بر ثبات وضعیت است. پس از یک و نیم درصد افزایش در گزارش ماه های ژوئن و ژوئیه، این شاخص یک دهم درصد کاهش تعداد دریانوردان با قرارداد منقضی شده در کشتی ها را نشان می دهد. شاخص سپتامبر همچنین از افزایش قابل توجه تعداد دریانوردانی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند، خبر می دهد. 

طبق گزارش مجمع جهانی دریانوردی، آمار جدید نشان می دهد برنامه هایی که توسط کشورها برای ارائه واکسن به دریانوردان بین المللی تنظیم شده است، اثر بخش بوده است؛ در حال حاضر بیش از یک نفر از هر پنج دریانورد نسبت به دو ماه گذشته واکسینه شده اند.

کسپر سگارد؛ مدیر عامل و رئیس استراتژی و توسعه نهادی  انجمن جهانی دریانوردی در این خصوص، گفت: بسیار باعث دلگرمی است که شاهد افزایش تعداد دریانوردانی که واکسینه شده اند هستیم؛ آمار افراد واکسینه شده در ماه گذشته ۶.۶ درصد افزایش یافته است اما همچنان مسیر طولانی پیش رو داریم.

منبع

بازدید: 626

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *