رشد ۱۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان طی ۵ ماه گذشته/ رشد 33 درصدی کاپوتاژ فرآورده های غیر نفتی



مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان با تشریح عملکرد مقایسه‌ای ۵ ماهه امسال بنادر بخش غرب این استان(به جز کیش) نسبت به مدت مشابه ۹۹، گفت: طی ۵ ماه گذشته، مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی، در بنادر غرب هرمزگان بیش از 4 میلیون و 165 هزار تن بوده که رشد 126 درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسگری نسب با اعلام این خبر، افزود: در همین مدت، مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی، با رشد ۱۸۶ درصدی، به بیش از 2میلیون و 847 هزار تن رسید که از این حیث، جایگاه بنادر غرب هرمزگان در بین بنادر کشور، به رتبه پنجم رسید.

اجرای ۲۶ پروژه عمرانی و تجهیزاتی

 

مدیر بندر لنگه با بیان اینکه طی ۵ ماهه سال جاری، 26 پروژه (شامل۱۷ پروژه های عمرانی و ۹ تجهیزاتی) در بنادر غرب هرمزگان در دست اجرا است، گفت: در این مدت، مجموع تخلیه و بارگیری کالای غیر نفتی بیش از یک میلیون و 318 هزار تن بوده که رشد 56 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان، با رشد ۲۸۵ درصدی، بالغ بر 2 میلیون و 498 هزار تن بوده که جایگاه چهارم را بین بنادر کشور به ارمغان آورده است.

عسگری نسب با اشاره به رشد 66 درصدی صادرات غیر نفتی با حجم بیش از 669 هزار تن و جایگاه ششم، از رشد 33 درصدی کاپوتاژ (کران بری) فرآورده های غیر نفتی با بیش از 507 هزار تن خبر داد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به ارائه خدمات ورود و خروج به بیش از ۱۰ هزار و ۱۷۳ فروند شناور، با رشد 73 درصد و جایگاه نخست در بین بنادر کشور، گفت: رشد تخلیه و بارگیری در بنادر تابعه غرب هرمزگان شامل بندر چارک( رشد ۱۹۶ درصدی) ، بندر سیری(رشد ۸۴۶ درصدی)، بندر لاوان( رشد ۱۰۸ درصدی) و رشد ۱۰۰ درصدی در بنادر شیوِ ، انرژی بر پارسیان ، خمیر و ابوموسی بوده است.

عسگری نسب با اعلام انجام ۱۰۷ هزار و ۵۲۱ تن ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان طی ۵ ماه گذشته با رشد ۱۸۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، افزود: در همین مدت، عملیات ترانزیت بیش از 49 هزار خودرو با رشد 177 درصد به انجام رسید که جایگاه اول در بین بنادر کشور را داشته است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت آب شیرین بندر چابهار

ش شهریور 6 , 1400
ظرفیت تولید آب شیرین کن بندر شهید بهشتی چابهار ۵۰ درصد افزایش یافت و شبکه آب بندر تا پایان نیمه اول امسال پایدار می شود.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در حال حاضر ظرفیت تولید فعلی آب شیرین کن بندر شهید بهشتی چابهار، […]
بندر شهید بهشتی چابهار،آب شیرین کن،استانداردهای بهداشتی

همچنین بخوانید: