هفته طلایی برای کشتی‌های فله‌بر رقم خورد

هفته طلایی برای کشتی‌های فله‌بر رقم خورد

به گزارش مرین‌پرس؛ شاخص حمل و نقل دریایی فلۀ خشک بالتیک در بخش کشتی‌های capsizes هفته گذشته به ۱۰۴۷۵ واحد رسید که در ۱۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

در همین حال متوسط درآمد روزانۀ این قبیل کشتی‌ها که محموله‌های ۱۵۰‌هزار تُنی مانند سنگ آهن و زغال سنگ را حمل می‌کنند به طور متوسط به حدود ۱۰۰ هزار دلار نزدیک شد. حتی در مسیر اروپا به شرق آسیا ارقام ۱۱۳ هزار و ۷۰۰ دلار نیز مشاهده می‌شود.

“پیتر ساند” تحلیلگر ارشد بیمکو علت روند صعودی درآمد کشتی‌های capsizes را ناشی از واردات زغال سنگ برای تامین تقاضا در هند و چین و همچنین افزایش صادرات این قبیل محمولات در برزیل و استرالیا عنوان کرد.

“پیتر ساند” پیش بینی کرد شاخص اصلی به ویژه شاخص بازار capsizes تا پایان سال جاری میلادی و اوایل سال ۲۰۲۲ روند صعودی در پیش خواهد گرفت..

به گفته کارشناسان و مشاوران Breakwave بازار کشتی‌های فله‌بر با افزایش حجم صادرات سنگ آهن از برزیل و استرالیا تقویت شده و کاهش میزان واگیری کووید ۱۹ به آن کمک کرده است و بازار‌های گرمی که هفته پیش از آن به عنوان نقطه طلایی یاد می‌شد تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه دارد.

از سوی دیگر “ربکا گالانوپولوس جونز” سرپرست تحقیقات در شرکت حمل و نقل Alibra Shipping در مورد اینکه نرخ کشتی‌های capsizes در ماه‌های آینده به کجا خواهد رسید به خبرنگاران گفت من فکر می‌کنم در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ بازار کشتی‌های فله‌بر همچنان پُر رونق باقی بمانند که این شرایط تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تاکید رئیس جمهور بر بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی

ج مهر 16 , 1400
مرین‌پرس رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به استان بوشهر در موسسه دریایی شهید محلاتی سپاه حضور یافت و از نزدیک از مراحل ساخت و تکمیل ناو شهید سلیمانی و شناورهای مختلف دریایی بازدید کرد. به گزارش مرین‌پرس به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در این بازدید که از […]

همچنین بخوانید: