وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی بر ضرورت تحول در شیوههای ارتباطی با جامعه تاکیدکرد و گفت: روابط عمومی های این وزارتخانه باید به سمت ارتباطات نوین حرکت کنند.
وی با بیان اینکه با شیوه های سنتی دیگر نمی توان بر افکار عمومی تاثیر گذاشت، تصریح کرد: روابط عمومی ها باید به سمت تحول اساسی حرکت کنند و به جای انفعال، برای اقناع افکار عمومی، فعال و تاثیرگذار باشند.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به مطالبه برخی مدیران روابط عمومی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز و ارتقای ساختار وتشکیلات روابط عمومی ها، ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه وشهرسازی را مامور بررسی و اصلاح ساختار روابط عمومی های راه و شهرسازی و رفع نیاز نیروی انسانی آنها با همکاری مدیران ارشد این سازمان ها و شرکت ها کرد.
وزیر راه و شهرسازی، الزام دیگر در فعالیت روابط عمومی ها را تولید محتوای حرفه ای و مستندهای فاخر عنوان کرد و گفت: از دیگر مواردی که لازم است در روابط عمومی ها مورد تاکید قرار گیرد، بحث هم افزایی و یکپارچگی در انجام فعالیت ها و پیشبرد امور و برنامه های مجموعه راه و شهرسازی است.
اسلامی سپس به اقداماتی که در جهت فرهنگ سازی در قالب برنامه های مختلف در حوزه راه و شهرسازی انجام شده اشاره کرد و گفت: «سه شنبه های ریلی» شرکت راه آهن طرح خوبی برای اطلاع رسانی بیشتر مردم از قطار و راه آهن بود، تولید «برنامه فانوس دریایی» کمک زیادی به شناخت مردم از مشاغل دریایی و حمل و نقل دریایی کرد و برنامه «راهبران» سازمان راهداری فرهنگ سازی خوبی برای اطلاع و استفاده مردم از جاده ها و فرهنگ رانندگی انجام داد.
وزیر راه و شهرسازی در پایان خواستار برنامه ریزی مدیران برای دیدار چهره به چهره با مردم شد و تاکیدکرد: مردم باید بتوانند بدون واسطه با مدیران سخن بگویند زیرا هیچ شانی برای مدیران استان بالاتر از خدمتگزاری به مردم نیست.