تأسیس مرکز کربن زدایی در سنگاپور

  به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، بر اساس توافقی که بین طرفین در تاریخ ۲۱ آوریل به میزبانی اداره بندری…

تأسیس مرکز کربن زدایی در سنگاپور

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، بر اساس توافقی که بین طرفین در تاریخ ۲۱ آوریل به میزبانی اداره بندری و دریایی سنگاپور MPA و شرکت ONE همچنین شرکای دیگر منعقد شد هر یک از شرکای بخش خصوصی حدود ۱۰ میلیون دلار برای حمایت از تأسیس مرکز و تأمین بودجه‌های تحقیقاتی توسعه فنّاوری مربوط به کربن زدایی اختصاص داده و با مؤسسات آموزش عالی همکاری خواهند کرد. بودجۀ مربوط به سرمایه‌گذاری در یک صندوق متمرکز خواهد شد تا به پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی بپردازد.

بر اساس این گزارش “Jeremy Nixon” مدیر‌عامل شرکت Ocean Network Express در این مراسم با اشاره به اینکه احداث این مرکز یک گام مهم به جلو توسط ONE و MPA به شمار می‌رود، گفت: احداث این مرکز جهت‌گیری استراتژیِ حمل و نقل سبز را رقم می‌زند.

وی گفت: ONE متعهد به تسریع در همکاری به منظور احداث مرکز کربن زدایی است.

خانم “Quah Ley Hoon” رئیس اجرایی MPA نیز در این مراسم گفت: کربن زدایی یک چالش جهانی است که نیاز به مسئولیت جمعی و همکاری تمام ذی‌نفعان دارد. در این زمینه مشارکت‌های فوری و همبستگی بین شرکای بخش دولتی و خصوصی بسیار مهم است ما از شرکای ONE قدر‌دانی می‌کنیم و توافقنامه امضا شدۀ حاضر اولین گام در این زمینه به شمار می‌رود که امیدواریم جنبش بزرگتری را برای پایدار کردن حمل و نقل بین‌المللی با کربن زدایی بوجود آوریم.

شایان ذکر است این قرارداد علاوه بر شرکت ONE و MPA با حضور نمایندگان شرکت‌های BW Group، Sembcorp Marine، Eastern Pacific Shipping، Foundation Det Norske Veritas و BHP منعقد شد.

منبع

بازدید: 311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *