یک شرکت سنگاپوری در حال ساخت شناورهای اطفاء حریق بدون سرنشین برای کاهش مخاطرات مواجهه مستقیم با آتش در آب ها و افزایش بهره وری عملیات امداد و نجات است.
Zycraft، یک شرکت مستقر در سنگاپور، اعلام کرد که در حال توسعه و ساخت شناورهای اطفاء حریق بدون سرنشین است.
به گفته مدیران این شرکت، به دلیل جمعیت زیاد و صنایع متعدد در مجاورت بنادر، پتانسیل بازار برای شناورهای کوچک بدون سرنشین بسیار زیاد است.
مدیران شرکت معتقد است که یک قایق اطفاء حریق بدون سرنشین می تواند آمادگی بیشتری به صورت ۲۴ ساعته داشته باشد و در عین حال فرماندهی و کنترل اطفاء حریق در منطقه بزرگتری را تحت پوشش قرار دهد.
جیمز سون؛مدیر کل زیکرفت پیش بینی می کند شناورهای بدون سرنشین انقلابی در نحوه اطفاء حریق در دریاها ایجاد می کند.
وی معتقد است سیستم های به کارگرفته شده این شرکت هزینه های عملیاتی عملیات اطفاء حریق را کاهش می دهد در حالی که پرسنل را از مواجهه مستقیم با آتش سوزی دور نگه می دارد.
این شرکت اخیراً توسعه مهندسی فاز ۲ یک قایق آتش نشانی بدون سرنشین را به طول تقریبی ۲۶ فوت به پایان رسانده است.
در آزمایشات فاز اول که از سال ۲۰۱۹ آغاز شد، یک سیستم اطفاء حریق برای آزمایش و ارزیابی بر روی شناور ۵۶ فوتی Longrunner USV این شرکت نصب شد. در طی آن آزمایش ها، الگوریتم نرم افزار اطفاء حریق از راه دور و کنترل USV برای تأیید پروتکل های مناسب و لازم برای اطفاء حریق بدون سرنشین عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد.
Longrunner USV با استفاده از سیستم مانیتورینگ آتش کنترل از راه دور Unifire Force 50 که در قسمت دماغه نصب شده بود، با موفقیت به سمت حریق شبیه سازی شده در دریا حرکت کرد و مانورهای اطفاءحریق بدون سرنشین را در اطراف قایق با موفقیت اجرا کرد.
این شرکت در حال نهایی کردن جزئیات ساخت اولین کشتی برای نمایش به مشتریان است.