پیشنهاد آلمان برای بازسازی بندر بیروت/ اختصاص بودجه 3 میلیارد دلاری برای بازسازی



مقامات آلمانی پیشنهاد خود مبنی بر بازسازی بندر بیروت با همکاری بانک سرمایه گذاری اروپا را به مقامات لبنانی ارائه می کنند.

سال گذشته در اثر یک انفجار، بخش قابل توجهی از بندر بیروت تخریب و  فعالیت های بندری و دریایی در آن متوقف شد.

آندریاس کیندل؛ سفیر آلمان در لبنان، تأیید کرد که هفته آینده پیشنهادی برای توسعه مجدد بندر بیروت و مناطق اطراف آن ارائه خواهد شد؛ این طرح توسط چندین شرکت خصوصی تهیه شده است که برای ارائه آن در بیروت گفت و گو خواهند کرد.

آلمان و فرانسه در تلاش هستند تا در بازسازی و فعالیت مجدد بندر بیروت مشارکت کنند. در این هفته، مقامات آلمانی طرح خود که شامل حمایت بانک سرمایه گذاری اروپا ( EIB) است را برای کمک به پاک سازی منطقه و تامین تسهیلات بازسازی بندر بیروت ارائه خواهند کرد.

سخنگوی بانک سرمایه گذاری اروپا اعلام کرده است که از پیشنهادی که بندر هامبورگ و تیم مشاوره آن برای بازسازی بندر بیروت و مناطق اطراف آن ارائه کرده اند، آگاهی دارد؛ هر گونه تأمین مالی بانک سرمایه گذاری اروپا با دقت لازم انجام می شود و باید مراحل معمول بانک را برای چنین عملیاتی دنبال کند و با دستورالعمل های EIB و استاندارهای زیست محیطی و اجتماعی مطابقت داشته باشد. 

پیش بینی می شود تامین مالی EIB برای بودجه بازسازی بندر بیروت بین 2 تا 3 میلیارد دلار باشد. 

علاوه بر بازسازی بندر، آلمان پیشنهاد توسعه بیش از 100 هکتار از مناطق اطراف بندر را نیز داده است؛ بودجه کلی برای این پروژه بین 5 تا 15 میلیارد دلار تخمین زده شده است که موجب ایجاد اشتغال برای 50 هزار نفر در منطقه خواهد شد.

مقامات لبنانی می گویند: مسولان بنادر فرانسه و گروه حمل و نقل کانتینری CMA CGM به پروژه بازسازی بندر بیروت علاقه مند هستند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارتش چین پنتاگون را به ایجاد بی ثباتی در دریای چین متهم کرد

چ فروردین 18 , 1400
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی تنش‌های به وجود آمده میان پکن و واشنگتن و اقدام آمریکا در خصوص انجام تمرینات نظامی در آب‌های نزدیک به چین و همچنین مداخله در مساله تایوان، ارتش چین آمریکا را به ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرد. بر […]

همچنین بخوانید: