افزایش سفارش موشکی آمریکا با نگاه به چین

به گزارش چین‌نگار، افزایش سطح تهدیدات و احتمال بروز درگیری در منطقه اقیانوس آرام و دریای چین جنوبی باعث شده تا نیروی دریایی و هوایی آمریکا سفارش‌های جدیدی را برای خرید موشک‌های ضدکشتی به شرکت لاکهید مارتین ارسال کنند.

این قرارداد ارزشی در حدود  ۴۱۴ میلیون دلار دارد برای خرید ۱۳۷ تیر موشک کروز ضد کشتی LRASM و سیستم پیشتیبانی و قطعات یدکی مربوط به آنهاست.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این موشک در حدود ۵۵۵ کیلومتر برد دارد و در کنار طراحی پنهانکار می‌تواند در مقابل اخلال و جنگ الترونیک دشمن نیز تا حد بالایی مقاوم باشد.

این موشک به یک سر جنگی ۴۵۰ کیلوگرمی مجهز شده و در سیستم هدایت از ترکیبی از سیستم هدایت اینرسیایی و چی‌پی‌اس و در مرحله آخر نیز از سیستم تصویرساز فروسرخ برای کشف هدف بهره می‌برد.

برآوردها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی نیروی دریایی ارتش چین به چیزی در حدود ۴۲۵ کشتی مجهز می‌شود و به همین دلیل حتی نیروی زمینی و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا نیز در حال مجهز کردن خود به موشک‌های ضد کشتی هستند.

 تحقیق و ترجمه توسط چین‌نگار

نوشته افزایش سفارش موشکی آمریکا با نگاه به چین اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی چین نگار. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نفوذ توده گرد و خاک به مناطق ساحلی خوزستان

ی اسفند 24 , 1399
محمد سبزه‌ زاری در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: حرکت این توده گرد و خاک‌، سبب کاهش دید افقی و افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای ساحلی و بندری خوزستان خواهد شد. وی با بیان اینکه توده گرد و خاک تا اواخر روز شنبه در مناطق ساحلی خوزستان ماندگار خواهد بود […]

همچنین بخوانید: