مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام جابجایی۱۱۲ میلیون تن انواع کالاهای بازرگانی از بنادر تجاری کشور تا پایان بهمن ماه امسال، گفت: به رغم تمام تهدیدهایی که متوجه حمل و نقل و کشتیرانی تجاری کشور بوده است، بنادر شمال و جنوب ایران، از حیث نُرم تخلیه و بارگیری و جلوگیری از تحمیل دموراژ ( جریمه) به کشتی ها، دستاوردهای مثبتی داشته اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اهداف برنامههای سازمان بنادر در سال ۱۴۰۰، از تکمیل توسعه فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، بندر شهید رجایی قابلیت پذیرش کشتیهای با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU را خواهد داشت.
به گفته راستاد، توسعه اسکلههای نفتی و اضافه شدن اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی، از مهمترین طرحهای توسعهای در دست اجراست که یک گام رو به جلو از نظر رویکردهای لجستیکی و ایجاد ارزش افزوده در بندر محسوب می شود.
بندر شهید رجایی؛ بندر نسل سوم می شود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه با اجرای طرحهای توسعهای در دست اقدام، بندر شهید رجایی به یک بندر نسل سومی ارتقاء پیدا میکند، گفت: در بندر چابهار به دنبال تکمیل تجهیزات در سال آینده هستیم.
وی در خصوص طرح توسعهای در بندر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: با احداث ۳ پایانه مکانیزه و تخصصی غلات در بندر امام(ره) یک تحول جدی از نظر بهبود نُرم عملیات تخلیه و بارگیری را دستکم به میزان دو برابر فعلی شاهد هستیم.
ایجاد الگوی توسعه پایانه غلات مکانیزه
به گفته راستاد، الگوی توسعه پایانه غلات مکانیزه در بندر امام(ره) در بنادر چابهار و شهید رجایی نیز در دست اجرا و برنامهریزی است.