اجتناب از تردد های دریایی در جنوب

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، گفت: توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد و…

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، گفت: توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد و کلیه شناورها از تردد دریایی خودداری کنند.

به گزارش مرین‌پرس، معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، گفت: طی امروز سه شنبه سی ام دی ماه، در ساعات ابتدایی صبح، مه صبحگاهی و کاهش دید افقی پدیده غالب سواحل مرکزی استان و تنگه هرمز است که با گرم شدن هوا، و کاهش غلظت مه، دید افقی افزایش خواهد یافت.

کیانوش عارفی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همچنین طی امروز تا بامداد فردا چهارشنبه، اول بهمن ماه، افزایش سرعت وزش بادهای غربی، گاهی گرد و غبار برروی خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، سواحل و جزایر پیش بینی می شود و دریا نسبتاً مواج خواهد بود.

عارفی در ادامه ضمن بیان اینکه توصیه می شود تردد شناورها، به ویژه سبک و صیادی با احتیاط انجام شود، اذعان داشت: صبح چهارشنبه از میزان سرعت این بادها کاسته خواهد شد و مجددا روز پنجشنبه (به ویژه ساعات بعد از ظهر و شب) وزش بادهای شدید غربی همراه با گرد و غبار برروی مناطق دریایی و سواحل، پدیده قابل ملاحظه خواهد بود و دریا مواج و طوفانی خواهد شد. 

وی گفت: توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد و کلیه شناورها از تردد دریایی در این ساعات خودداری کنند.

عارفی گفت: تا پایان هفته جاری تغییرات دمایی بین ۱ تا ۳ درجه در نوسان خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ طی روزهای جمعه تا صبح یکشنبه، وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان، تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس پیش بینی می شود و طی هفته آینده کاهش محسوس دماهای کمینه مورد انتظار است.

منبع

بازدید: 371

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *