برگزاری تمرین دریایی تامین امنیت حوضچه در مجتمع بندری امام

برگزاری تمرین دریایی تامین امنیت حوضچه در مجتمع بندری امام

 

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، عادل دریس در این خصوص توضیح داد:طبق سناریوی تمرین یاد شده پس از اعلام نزدیک شدن یک فروند قایق مشکوک به یکی از لایروب‌های در حال فعالیت در محدوده اسکله‌های مجتمع بندری امام و همچنین رخنه کردن فرد مهاجم بر عرشه لایروب، تیم‌های واکنش سریع به محل حادثه اعزام شد.

وی در ادامه افزود:در این تمرین ۲ فروند قایق تندروی یگان حفاظت با تقسیم وظیفه، قبل از هرگونه اقدام خرابکارانه، شناور مذکور را متوقف و افراد مهاجم در اطراف و بر روی عرشه شناور لایروب را بازداشت کردند.

برگزاری ادواری مانور‌های مقابله با تهدیدات در بخش‌های خشکی و دریایی در مقاطع متعدد سال یکی از اهم برنامه‌های یگان حفاظت مجتمع بندری امام برای مقابله با تهدیدات و حفظ و صیانت از اموال و سرمایه‌های ملی است.

بندر امام واقع در خور موسی با توان تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صرفه‌ جویی ۲۱ میلیون یورویی با ساخت شناور دریا پاک ۱

ی اسفند 17 , 1399
شناور ویژه پاکسازی آلودگی ‎های نفتی در دریا به آب اندازی و از چندین پروژه‌‌ بندری و دریایی بوشهر رونمایی شد. به گزارش مرین‌پرس،‌ شناور ویژه پاک سازی آلودگی ‎های نفتی دریا پاک ۱ به آب انداخته شد، این شناور نخستین و بزرگترین شناور چند منظوره مقابله با آلودگی‌ های […]

همچنین بخوانید: