به گزارش گروه بینالملل مرینپرس، “سورن اسکو” رئیس اجرایی یکی از شرکتهای مرسک در این زمینه گفت: با فعالیت اولین کشتی با سوخت متانول در سال ۲۰۲۳ هفت سال جلوتر از برنامۀ خنثیسازی کربن در خطوط کانتینری قرار میگیریم.
وی یادآور شد: برنامههای پیشبینی شده خطوط مختلف کشتیرانی برای دستیابی به سوخت طبیعی پاک غیر از LNG در سال ۲۰۲۳ محقق خواهد شد.
وی گفت: مطمئن هستیم با راهاندازی اولین کشتی با سوخت متانول که از کربن خنثی برخوردار خواهد بود این شرکت در رتبه اول دنیا قرار گرفته و در زمینه کاهش کربن نسبت به سایر خطوط کشتیرانی پیش قدم خواهد بود.