“آلارد کاستلاین” مدیرعامل بندر روتردام در این زمینه گفت: تولید هیدروژن سبز از طریق الکترولیز انرژیهای تجدیدپذیر و همچنین استفاده از هیدروژن و اکسیژن صورت خواهد گرفت که در کنار آن از مزارع بادی دریایی نیز در سایت هیدروژن سبز استفاده خواهد شد.
وی یادآور شد: در مرحله اول ساخت یک نیروگاه هیدروژنی ۱۰۰ مگاوات تا سال ۲۰۲۵ پیشبینی شده که به مرور زمان به ۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.
به گفتۀ وی برای مشارکت در ساخت این کارخانه شرکت شل، میتسوبیشی، شرکت انرژی Vattenfall سوئد و شرکت بلژیکی Wärme Hamburg اعلام آمادگی کردهاند تا بعد از روتردام بندر هامبورگ را به مرکز سوخت هیدروژن سبز تبدیل کنیم که بررسی در این باره ادامه دارد.
“Andreas Schierenbeck” مدیر عامل شرکت Uniper نیز گفت: مکان مناسبی برای احداث کارخانه در نظر گرفته شده که پس از اتمام مطالعات در تابستان سال ۲۰۲۱ عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی افزود: بندر روتردام قابلیت تبدیل شدن به مرکز هیدروژن سبز را دارد.