بندر راهبردی چابهار می‌تواند به پل ارتباطی ایران و هند تبدیل شود

معاون امور بندر و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار یک بندر راهبردی، مهم و استراتژیک است و می‌توان از آن به عنوان پل ارتباطی ایران و هند استفاده کرد.

به گزارش مرین‌پرس، فرهاد منتصر کوهساری روز یکشنبه در نشست تشریح قابلیت‌ها و توسعه تجهیزات بندرشهیدبهشتی چابهار اظهارداشت: در سال گذشته ۱۲۰ میلیون تن جابجایی کالا در بنادر کشور داشته‌ایم و این امر سبب افزایش درآمد و رضایتمندی سرمایه گذاران شده است.

وی افزود: بندرچابهار با عمق ۱۶ متر قابلیت پذیرش انواع کشتی‌های بزرگ و اقیانوس پیما را دارد و برای آماده سازی آنها هزینه‌های زیادی شده و دارای تجهیزات مناسب تخلیه و بارگیری است.

معاون امور بندر و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم‌اینک ۱۷ پروژه در بندر چابهار در حال اجرا و ۱۱ پروژه نیز در حال انعقاد قرارداد هستیم تا بتوان تخلیه و بارگیری کالا را گسترش داد و زمینه‌های رونق را فراهم کرد.

وی بیان کرد: عوارض بندری ۷۰ درصد تخفیف دارد و برای کالاهای وارداتی و صادراتی و کانتینرهای وارداتی به بندر چابهار تخفیف‌های خوبی در نظر گرفته شده تا شاهد رونق هر چه سریعتر این بندر باشیم.

کوهساری گفت: از تلاش‌های همه مسوولان و دست اندرکاران کشور هند برای حضور در بندر چابهار و توجه به توسعه این بندر قدردانی می‌شود.

وی تصریح کرد: تسریع در ساخت و تحویل تجهیزات از سوی کشور هند مورد درخواست است تا بتوان تمام تجهیزات به ارزش ۸۵ میلیون دلار را وارد و مورد استفاده قرار داد.

به گزارش ایرنا نخستین سرمایه‌گذاری تجهیزاتی شرکت هندی با ورود ۲ دستگاه جرثقیل به چرخه عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار با حضور معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه هند، نماینده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مدیران شرکت هندی IPGL رونمایی شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲ دستگاه جرثقیل سرمایه گذاری شده کشور هند در بندر چابهار رونمایی شد

ی بهمن 12 , 1399
نخستین سرمایه‌گذاری تجهیزاتی شرکت هندی با ورود ۲ دستگاه جرثقیل به چرخه عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار باحضور معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه هند، نماینده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مدیران شرکت هندی IPGL رونمایی شد.
حضور و سرمایه گذاری هندی ها در چابهار

همچنین بخوانید: