بندرچابهار توسعه دهنده روابط هند و ایران است

مدیرکل وزارت امورخارجه کشور هندوستان گفت: بندر چابهار ارتباط دهنده بین هند و ایران و توسعه دهنده روابط تجاری، اقتصادی، سیاسی و دوستانه این ۲ کشور است.

به گزارش مرین‌پرس، «جیتندر پال سینگ» روز یکشنبه در جلسه تشریح قابلیت وتوسعه تجهیزاتی در بندرشهیدبهشتی چابهار اظهار داشت: بندرچابهار توانسته در ایام کرونا و چند سال اخیر ۷۵ هزار تن گندم اهدایی هند را به افغانستان وارد و ارسال کند که ما از این بابت از همه دست اندرکاران تشکر می کنیم.

وی بیان کرد: برای ارتقا بندرچابهار اقدامات خوبی انجام شده و برای چگونه استفاده کردن مشترک آن پیگیری لازم صورت گرفته است و علاوه بر هند خیلی از کشورها علاقه‌مند به سرمایه گذاری و حضور هستند.

مدیرکل وزارت امورخارجه کشور هندوستان گفت: به دلیل اهمیت بندرچابهار به دنبال اخذ معافیت ها و عدم تحریم آن بودیم تا حضور بیشتری داشته باشیم و از اینکه بندر چابهار به افغانستان کمک می کند و شرایط حضور سایر کشورها را فراهم نموده خوشحال هستیم.

«جیتندر پال سینگ» ادامه داد: تامین ۲ جرثقیل از سوی هند و ورود انها به بندر چابهار جای بسی خوشحالی است و می تواند بخشی از مشکلات تخلیه و بارگیری را مرتفع کند.

به گزارش مرین‌پرس، نخستین سرمایه‌گذاری تجهیزاتی شرکت هندی با ورود ۲ دستگاه جرثقیل به چرخه عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار با حضور معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه هند، نماینده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مدیران شرکت هندی IPGL رونمایی شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعلام آمادگی مجمع جهانی اقتصاد داووس برای کربن زدایی در حمل و نقل

ی بهمن 12 , 1399
مجمع جهانی اقتصاد داووس برای کربن زدایی در حمل و نقل اعلام آمادگی کرد.
دود کشتی

همچنین بخوانید: