به گزارش مرینپرس، بر اساس نظر سنجی که توسط سایت maritime-executive انجام شده است بسیاری از پاسخ دهندگان از اینکه مدتهاست از خانه و کاشانه خود دور ماندهاند و میزان اضطراب و افسردگی آنان روز به روز افزایش مییابد و شادی را کاهش میدهد، شاکی هستند.
به گفته آنان با گذشت یکسال از همه گیری بحران کرونا، تعادل بین شعارها و اقدامات مسئولان صنعت کشتیرانی از بین رفته و آنان بیش از حد احساس خستگی میکنند.
یکی از آنان که مدتهاست در کشتی اقامت دارد به خبرنگار سایت گفت: من مدتهاست که در کشتی خود گیر کرده و سختترین زمان دوری از خانواده ام را تجربه میکنم این شرایط در مدت ۳۰ سال دریانوردی من بیسابقه بوده و هم اکنون نمیدانم چه زمانی ممکن است بتوانم با خانواده خود دیدار کنم.
برخی از پاسخ دهندگان با بیان اینکه بسیاری از وسایل و تجهیزات آنان در حال حاضر غیراستاندارد است برخورد مسئولان خطوط کشتیرانی را ناامید کننده و تحقیرآمیز عنوان کردهاند.
یکی از دریانوردان گفت: اگرچه ما برای خدمترسانی به مردم از جان مایه میگذاریم، اما متاسفانه کاغذبازی مسئولان بندری و خطوط کشتیرانی باعث شده بلاتکلیف در آبهای بینالمللی رها شویم و نمیدانیم مسئولان اجرایی چه زمانی به داد ما خواهند رسید و چه زمان به گلهها و شکایات ما ترتیب اثر داده میشود.
در این میان برخی از آنان با انتقاد از اینکه متون آموزشی از راه دور با واقعیتهای صنعت دریایی و امنیت سایبری مطابقت ندارد، به نکات مثبتی نیز اشاره کردهاند که از جملۀ آنها برخی اپراتورهای کشتی سعی کردهاند نسبت به بهبود کیفیت زندگی در کشتی توجه نشان دهند و دسترسی بهتر به اینترنت را در رأس فعالیتها قرار دادهاند.
به گفتۀ آنان توجه به امکانات زمانی به مرحله عملی خواهد رسید که آنان با احترام به خدمه برای تغییر و اعزام آنها به خانه و کاشانۀ خود اقدامات عملی انجام دهند.