گردشگری دریا محور چابهار نیاز به  تعریف بسته های سرمایه گذاری دارد

منصور احمدی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حوزه گردشگری دریایی با جذب بخش خصوصی، می توان مشاغل متکی بر دریا را راه اندازی و مسیر را برای جذب گردشگر فراهم کرد.

کارشناس امور اقتصادی، گفت: نبود امکانات مناسب و نداشتن نیروی متخصص از جمله موانع پیش روی صنعت گردشگری در چابهار است.

احمدی افزود: در حالیکه بسیاری از کشورها با ایجاد هتل ها، رستوران ها و سازه های آبی در آمد بالایی را کسب می کنند ما نتوانستیم از این ظرفیت ها بهره ای ببریم.

وی تصریح کرد: امروزه پیشرفت تکنولوژی این امکان را فراهم آورده تا بتوان اوقاتی را در هتل های زیر دریایی سپری کرد و هتل های بسیاری در دنیا وجود دارد که دلیل ویژگی های منحصر به فردشان از محبوبیت و شهرت بالایی برخودارند.

کارشناس امور اقتصادی گفت: از طرفی گردشگران زیادی در دنیا هستند که برای دیدن این جاذبه های گردشگری از قاره ای به قاره دیگر سفر کنند.

احمدی افزود: آکواریوم های غول پیکر که در آنها کوسه ماهی و انواع ماهیان نگهداری می شوند و یا رستورانهای زیر دریایی که در آنها آبزیان طبخ می شوند سالانه میلیون ها بازدید کننده دارند.

وی بیان کرد: انتظار می رود برای بهره برداری از این پتانسیلها و همچنین تحقق اقتصاد دریا محور، بسته های سرمایه گذاری تعریف شود تا شاهد رشد صنعت گردشگری دریایی در منطقه آزاد چابهار باشیم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست تخصصی بررسی علل افت رتبه ایران در شاخص عملکرد لجستیک…

ش تیر 17 , 1402
نشست تخصصی بررسی علل افت رتبه ایران در شاخص عملکرد لجستیک بانک جهانی (LPI 2023) برگزار می شود. به گزارش سی نیوز، شاخص عملکرد لجستیکی (Logistics Performance Index) که هر دو سال یک بار توسط بانک جهانی منتشر می شود، منعکس کننده توانایی لجستیکی کشورها در سهولت ارائه کالا و […]

همچنین بخوانید: