چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۲


از دیگر رسانهها
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: «از روسیه خواستهایم که برای لایروبی ولگا اقدامات لازم را انجام دهد تا کشتیهای ما بتوانند با ظرفیت کامل در این مسیر تردد داشته باشند.»
به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از مانا، امیر بیات با بیان اینکه ترانزیت تایم گروه کشتیرانی در کریدور شمال-جنوب بین ۲۰ تا ۲۵ روز و با اعتبار روز است، گفت: «تاکنون در مجموع دو هزار و ۵۰ TEU کانتینر از مبادی مختلف در هند و روسیه و دیگر کشورها در کریدور جابهجا شده است، به عبارتی در میدان و در صحنه، کریدوری را راهاندازی کردیم که به وسیله آن همه کشورهای حوزه اوراسیا، هند و شرق آسیا بتوانند از این امکانات در زمان، قیمت و امنیت مناسب استفاده کنند.»
او بهمنظور تسهیل و تسریع در تبادل محمولات بهویژه در امر گمرک و ترانزیت کالا خواستار ایجاد کمیته و کارگروهی مشترک از سه کشور به منظور تنظیم قوانین و مقررات یکسان شد و افزود: «از روسیه درخواست داریم که درباره لایروبی ولگا اقدامات لازم را انجام دهد تا کشتیهای ما بتوانند با ظرفیت کامل در این مسیر تردد داشته باشند.»
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش تصریح کرد: «در بخش کریدور شمال-جنوب گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اصطلاح «آی تو آر» (I 2 R) را ایجاد کرده است که به معنی هند، ایران و روسیه است؛ درحقیقت ما بار را با کشتی از هند به سمت خلیج فارس منتقل میکنیم و در ادامه با کمک شرکت حملونقل ریلی و جادهای گروه (حملونقل ترکیبی) همه بارها به سمت دریای خزر حمل شده و از آنجا به بندر آستاراخان و سپس مسکو و سنپترزبورگ ارسال میشود.»
ایجاد سرویسهای هفتگی در کریدور شمال-جنوب
او در ادامه به امکاناتی که گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مسیر کریدور شمال- جنوب مهیا کرده اشاره کرد و گفت: «سرویسهای هفتگی ایجاد کردهایم و پرداخت هزینههای حمل که یکی از مشکلات بود را بهصورت روبل، روپیه، درهم، ریال و دلار در بخشهای مختلف از مشتریان دریافت میکنیم که گامی در جهت رفع مشکلات ارزی است، همچنین فعالیت گروه کشتیرانی در حال حاضر به صورت DOOR TO DOOR است و بیمه محمولات را تا ۷۵ هزار دلار انجام میدهیم.»
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: «یکی از موضوعات مهمی که در گروه کشتیرانی حل کردیم تحویل بار از مبادی و مقاصد مختلف به/از مشتریان با صدور بارنامه فیاتا سراسری و با امنیت و اطمینان در مکان و زمان مناسب و با قیمت مناسب است این امر از دسته امکاناتی است که گروه کشتیرانی با تلاش بسیار فراهم کرده است.»
بیات با اشاره به اهمیت سرعت تخلیه و بارگیری در بنادر مقصد ترانزیت در دریای خزر، خاطر نشان کرد: «توقف کشتیها در بنادر مقصد در دریای خزر بسیار بالا بود که یکی از اقدامات قابل توجه گروه کشتیرانی در این زمینه خریداری بندر سالیانکای روسیه بهصورت ملکی است که به این سبب خوشبختانه در حال حاضر کشتیها بدون توقف و با تأخیر حداقل، تخلیه و بارگیری میکنند و مزیت ژئواکونومیک کریدور شمال-جنوب باعث دسترسی سریع به مرکز، غرب و شرق روسیه میشود و مجموعه بارهای این نواحی را به بهترین شکل پوشش میدهد.