گردهمایی بزرگ اعضای IMO در جولای ۲۰۲۳ برای تسریع در کربن‌زدایی

گردهمایی بزرگ اعضای IMO در جولای ۲۰۲۳ برای تسریع در کربن‌زدایی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت ics-shipping؛ «سیمون بنت» معاون دبیر‌کل اتاق بین‌المللی کشتیرانی ICS با اشاره به اینکه حمل‌و‌نقل دریایی باید تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۵ درصد از گاز‌های گلخانه‌ای خود را کاهش دهد، یاد‌آور شد: بدون شک استاندارد مربوط به کاهش کربن به تنهایی موفق نخواهد شد و باید از طریق یک اقدام اقتصادی حمایت شود تا بتواند تا سال ۲۰۵۰ میلادی به اهداف کربن‌زدایی خود برسد.

به گفتۀ وی مالکان کشتی انتظار دارند یک صندوق جهانی با میلیارد‌ها دلار پس‌انداز از طریق اعضا تأسیس شود تا بتوان به سیاست‌های کربن صفر درصد در سال ۲۰۵۰ میلادی دست یافت؛ که در این ارتباط اتاق بین‌المللی کشتیرانی تأسیس یک صندوق را با عنوان  صندوق سرمایه و پاداش پیشنهاد می‌کند که در گردهمایی اعضا در ماه جولای مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ضمن دعوت از اعضا برای ارائه پیشنهاد‌ها در این گردهمایی گفت: در این اجلاس بسیاری از پیشنهاد‌های مربوط به کربن‌زدایی که توسط اعضا مطرح می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر نگرانی کشور‌های در حال توسعه در زمینه هزینۀ اضافی سوخت دریایی مورد توجه قرار خواهد گرفت. صندوقی که توسط IMO تاسیس می‌شود در صورتی‌که بتواند ساختار درست، اصولی و صحیحی را پایه‌گذاری کند فرصت‌ها را برای همه طرف‌های ذی‌نفع باز می‌کند.

وی در ادامه یاد‌آور شد: سازمان IMO در نظر دارد مشوق‌های لازم را برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و حمایت‌های لازم برای تولید سوخت ها‌ی متانول، آمونیاک، هیدروژن، سوخت‌های زیستی پایدار و سوخت‌های مصنوعی را به عمل آورد.  

در این ارتباط  دولت‌ها تا ماه جولای فرصت دارند که چشم انداز آینده کربن صفر درصد را برای طرح در اجلاس ترسیم کنند.

بدین ترتیب استاندارد سوخت اجباری می‌تواند با ایجاد صندوق سرمایه و  پاداش مسیر را برای همه باز کند.

در پایان این گزارش آمده است: اعضای سازمان بین‌المللی دریانوردی باید پیشنهادات سازنده خود را به آدرس info@ics-shipping.org ارسال کنند.  

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اهمیت و جایگاه بندر چابهار در تقویت کریدور شمال-جنوب

ش خرداد 6 , 1402
اندیشکده مشهور «باشگاه والدای» در مقاله تحلیلی به قلم دکتر ولی کالجی، پژوهشگر ارشد مسائل اوراسیا در باشگاه والدای مسکو، به اهمیت توسعه بندر چابهار در تقویت کریدور شمال-جنوب پرداخت. به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، سه مسیر اصلی کریدور شمال-جنوب (INSTC) شامل مسیر غربی (روسیه- آذربایجان- ایران-هند)، […]

همچنین بخوانید: