کاهش تردد کشتیهای چینی قبل از اعمال عوارض آمریکا در مسیر ترانس پاسیفیک، خطوط کشتیرانی کانتینری پیش از اعمال عوارض آتی آمریکا که از ۱۴ اکتبر اجرا خواهد شد، کاهش تردد کشتیهای ساخت چین در مسیرهای ترانس پاسیفیک را آغاز کردهاند به همین جهت در مسیر سواحل غربی آسیا به آمریکای شمالی، سهم کشتیهای ساخت چین از ۲۵ تا ۳۰ درصد در اوایل ۲۰۲۵ به ۲۰ تا ۲۵ درصد در هفتههای اخیر کاهش یافته است، اما هنوز هیچ تغییری در خدمات ترانس آتلانتیک مشاهده نشده است.
به گزارش بندر و دریا به نقل از مؤسسه Sea‑Intelligence؛ تحلیلگران این مؤسسه بررسی کردند تا مشخص شود آیا شرکتهای کشتیرانی در آستانه اعمال تعرفههای جدید نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) که قرار است از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ اجرا شود، استفاده از کشتیهای ساخت چین را کاهش میدهند؟ پاسخهای دریافتی نتایج مثبت کاهش تردد این قبیل کشتیها در مسیر ترانس پاسیفیک را نشان داد.
براساس این گزارش عوارض آتی آمریکا هزینههایی را برای کشتیهای ساخت چین که در بنادر ایالات متحده پهلو میگیرند، اعمال خواهد کرد مگر اینکه معافیت سفرهای زیر ۲۰۰۰ مایل دریایی یا کشتیهای زیر ۴۰۰۰ TEU را رعایت کنند.
بر اساس این گزارش شرکتهای حملونقل چینی مانند COSCO و OOCL نیز صرف نظر از محل ساخت کشتیها، هزینهها را پرداخت خواهند کرد.
سرویسهای دریایی از شمال اروپا و مدیترانه به آمریکای شمالی هنوز نسبت مشابهی از کشتیهای ساخت چین را به کار میگیرند و جابهجاییهای انفرادی هنوز تأثیر آماری قابل توجهی نداشتهاند.
بازنشر فانوس دریا به نقل از بندر و دریا