مجله INFOFISH international 4 جولای ۲۰۲۵ – ریشه داری و تضمین رشد غذاهای دریایی نروژی در آسیا از طریق بومی‌سازی و اعتماد

افزایش فروش محصولات دریایی نروژی در بازارهای بزرگ آسیا نتیجه رویکرد استراتژیک اتخاذ شده توسط شورای محصولات دریایی نروژ (NSC) است، که بر درک رفتار مصرف‌کننده، بومی‌سازی پیام‌های بازاریابی مطابق با ترجیحات فرهنگی و ایجاد مشارکت‌های استراتژیک در داخل منطقه متمرکز است؛ در حالی که موقعیت جهانی خود را به عنوان معیاری برای تولید پایدار و ایمن محصولات دریایی نیز حفظ می‌کند. این مقاله بینش وسیعی درباره ابتکارات بازاریابی و تبلیغاتی که توسط شورای مذکور انجام شده، ارائه می‌دهد و به‌ویژه روی تایلند، ویتنام، مالزی و تایوان تمرکز دارد.

ظهور نروژ به عنوان یک قدرت در زمینه محصولات دریایی تصادفی نیست. این نتیجه بیش از یک قرن نوآوری منظم، دوراندیشی زیست‌محیطی و تعهد فرهنگی به اقیانوس است. نروژ به عنوان تولیدکننده پیشرو در جهان در تولید ماهی سالمون آتلانتیک و یکی از صادرکنندگان بزرگ محصولات دریایی با کیفیت، شهرت خود را نه تنها بر اساس حجم بلکه بر اساس اعتماد، بنا ساخته است. صنعت آبزی‌پروری این کشور ترکیبی از علم دریایی پیشرفته، پروتوکل‌های ایمنی غذایی و ردیابی پیشرفته است تا اطمینان حاصل کند که هر ماهی برداشت شده نه تنها با استانداردهای جهانی مطابقت دارد، بلکه استانداردها را نیز متحول می‌کند.

از آبدره ها و شکافهای دریایی ( فیوردها[۱] ) تا سفره‌های خانوادگی در سرتاسر جهان، ماهی سالمون نروژی، قزل‌آلای فیوردی، ماکرل و دیگر گونه‌های دریایی کیفیت و اعتماد را در دنیایی که به طور فزاینده‌ای به هر دو نیاز دارد، ارائه می‌دهد.


[۱] آبدَره یا فیورد (به انگلیسی fjord) شاخابه ی باریک و ژرفی از دریا است که در خشکی پیش رفته باشد. آبدره معمولاً دارای دیواره‌های پرشیب و تندی است. این دیواره‌ها در پی زیر آب رفتن دامنه‌های کوه‌ها یا ادامه فرسایش یخچالی زیاد و عمیق شدن یک دره ساحلی تشکیل یافته‌است.پدیده آبدره در کرانه‌های نروژ بسیار دیده می‌شود. واژه انگلیسی برای آبدره یعنی Fjord هم از زبان نروژی آمده‌است.

در سال ۲۰۲۴، جنوب شرق آسیا و تایوان  با مجموع صادراتی که به ارزش رکوردی ۹.۴۷ میلیارد کرون نروژ رسید  و ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشت به عنوان مناطق رشد مهمی برای صادرات محصولات دریایی نروژ شناخته شدند. این رشد نه تنها بازتاب دهنده تقاضای روزافزون است بلکه تأثیر مجموع سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت شورای محصولات دریایی نروژ (NSC) در ایجاد آگاهی، اعتماد و اهمیت فرهنگی در بازارها را نشان می‌دهد. به جای اتخاذ رویکردی یکسان برای همه، NSC  بر درک پویایی رفتار مصرف‌کننده در این منطقه تمرکز کرده و پیام‌های خود را بومی‌سازی کرده ، استراتژی‌های تبلیغاتی خود را تطبیق داده و شراکت‌ها با خرده‌فروشان، واردکنندگان و ذینفعان خدمات غذایی را تقویت کرده است.

افزایش تقاضا در جنوب شرقی آسیا

جمعیت شناسی (دموگرافی) جوانان جنوب شرقی آسیا، افزایش طبقه متوسط و ترجیحات غذایی در حال تحول آن را به یکی از امیدوارکننده‌ترین مناطق برای مصرف غذاهای دریایی در سطح جهانی تبدیل کرده است.تلاش‌های NSC  فراتر از صرفاً ترویج سالمون نروژی رفته و آنها به طور فعال بر روی آموزش مصرف‌کنندگان در مورد ارزش منشا، پایداری و ایمنی غذایی کار کرده‌اند.

ان اس سی بر اساس عادت‌ها و ترجیحات غذایی محلی، با سفارشی‌سازی کمپین‌ها، محصولات غذاهای دریایی نروژی را به عنوان یک گزینه آشنا و با کیفیت بالا در رستوران‌ها و به طور فزاینده در خانه تبدیل کرده است. این موضوع به صنعت غذاهای دریایی نروژ اجازه داده است تا حضور خود را در این منطقه گسترش دهد و به عنوان یک منبع قابل اعتماد از پروتئین‌های با کیفیت و مسئولانه تأمین‌شده عمل کند.
استاندارد جهانی برای پایداری و ایمنی غذا

نروژ به مدت طولانی به عنوان معیاری جهانی برای تولید پایدار و ایمن غذاهای دریایی در نظر گرفته شده است. صنعت آبزی‌پروری این کشور از آب‌های سرد و زلال و مدیریت محیط زیست به خوبی تنظیم شده بهره می‌برد. با حمایت علم، سیستم‌های ردیابی و مقررات، غذاهای دریایی نروژ به بیش از ۱۵۰ بازار صادر می‌شود که معادل ۳۸ میلیون وعده غذایی در روز است و به لحاظ تازگی ، محتوای بالای امگا-۳ و استانداردهای ایمنی غذایی شهرت دارد.

در سال ۲۰۲۴ نروژ حدود ۲.۸ میلیون تن غذاهای دریایی را به تمام جهان صادر کرد که ارزش کل آن به ۱۷۵.۴ میلیارد کرون نروژ رسید. ماهی سالمون همچنان گونه صادراتی غالب بود که ۷۰ ٪ از ارزش کل صادرات غذاهای دریایی را تشکیل می‌دهد. با این حال، ماهی قزل‌آلا و ماکرل نیز به طور قابل توجهی سهم داشتند که دومی به ویژه در بازارهایی مانند تایوان به شدت رشد کرده است.

شورای غذاهای دریایی نروژ نقش مرکزی در ارائه غذاهای دریایی نروژ به مصرف‌کنندگان جهانی ایفا می‌کند. این شورا که توسط وزارت بازرگانی، صنعت و شیلات تأسیس شده مسئول مدیریت شهرت، توسعه بازار و ایجاد تقاضا برای برند “غذاهای دریایی نروژ” است. شورای غذاهای دریایی نروژ با داشتن دفاتر در ۱۳ کشور و فعالیت در بیش از ۲۰ کشور به‌طور منحصر به فردی قادر به مشاهده و پاسخ به تغییرات رفتار مصرف‌کنندگان جهانی است. عملیات این شورا در جنوب شرق آسیا از بانکوک هدایت شده و شامل فعالیت‌هایی در کل منطقه می‌شود. این کار بر اساس داده‌ها بنا شده است. هر سال، این شورا بیش از ۶۰,۰۰۰ مصرف‌کننده را در بیش از ۲۰ بازار مورد بررسی قرار می‌دهد تا برداشت‌ها، نیازهای جدید و ترجیحات در حال شکل گیری در زمینه غذاهای دریایی را درک کند. این بینش گسترده به همه چیز، از پیام‌های فروشگاهی تا کمپین‌های دیجیتال، محتوای دستورالعمل طبخ و مشارکت تجاری اطلاع‌رسانی می‌کند. بازارهای کلیدی در آسیا شامل تایلند، ویتنام، تایوان و مالزی هستند.

تایلند

عملکرد تایلند در سال ۲۰۲۴ نشان‌دهنده ارتباط عمیق و پویایی با محصولات دریایی نروژی بود. مجموع صادرات به این کشور از نظر ارزش ۱۳٪ افزایش یافته و به ۳.۰۶ میلیارد کرون نروژ رسید، در حالی که حجم آن ۸٪ افزایش یافته و به ۴۲.۵۰۰ تن رسید. از این مجموع، ۹۱٪ قابل توجه شامل ماهی‌های سالمون تازه بود که تمایل بسیار زیاد مصرف‌کنندگان تایلندی به محصولات دریایی تازه و با کیفیت بالا را نشان می‌دهد. ماهی سالمون مهمترین گونه باقی ماند و صادرات ماهی‌های سالمون تازه به ۲۴.۶۴۹ تن رسید که نشان‌دهنده افزایش ۱۳٪ در حجم و ۱۲٪ در ارزش نسبت به سال گذشته است.
تقاضای رو به رشد برای قزل‌ آلای پرورشی در آبدره ها و ماکرل

با این حال، تقاضا برای غذاهای دریایی نروژی در تایلند تنها به ماهی سالمون محدود نمی‌شود. قزل‌ آلای پرورشی آبدره های نروژ که به خاطر طعم غنی‌تر و رنگ عمیق‌ترش ارزشمند است، میان سرآشپزها و خرده‌فروشان ممتاز که به دنبال تمایز در غذاهای باکیفیت و ساشیمی هستند، محبوبیت یافته است. در سال ۲۰۲۴، صادرات قزل‌ آلای نروژی به تایلند به ارزش تقریبی ۵۴۰ میلیون کرون نروژ رسید، که رشد مداوم ناشی از افزایش ادغام منوها و در دسترس بودن در خرده‌فروشی‌ها بود.از سوی دیگر، ماکرل به دلیل مقرون به صرفه بودن، محتوای بالای چربی و سازگاری با روش‌های پخت و پز سنتی تایلندی مانند کباب کردن و سرخ کردن، جایگاه خاصی در بازار تایلند پیدا کرده است. این گونه همچنان تقاضای زیادی در بازارهای سنتی و نقاط فروش مدرن داشت و به عنوان یک ماده اصلی برای هر دو گروه، آشپزهای خانگی و رستوران‌ها شناخته شده است.

غذای ژاپنی عامل توسعه بازار

افزایش محبوبیت غذاهای ژاپنی بدون شک موجب افزایش تقاضا برای غذاهای دریایی خام شده است. با بیش از ۵۷۰۰ رستوران ژاپنی که در سرتاسر کشور فعالیت می‌کنند، اشتهای مردم برای ماهی سالمون و قزل‌آلا با کیفیت بالا همچنان  بسیار زیاد است. با این حال NSC خیلی زود متوجه شد که پتانسیل تایلند فراتر از بخش خدمات غذایی است. افزایش علاقه مصرف‌کنندگان به سلامت، تغذیه و آزمودن روشهای آشپزی، راه‌های جدیدی را به سمت بخش آشپزی خانگی باز کرده است، بطوریکه که غذاهای دریایی دیگر مختص مناسبت‌های ویژه نیستند بلکه به یک الگوی منظم در وعده‌های غذایی هفتگی تبدیل شده اند.

کمپین طعم نروژی-تایلندی توسط یایا اسپرباند

در سال ۲۰۲۴، ان اس سی کمپینی گسترده برای ترویج ماهی سالمون، قزل‌آلا و ماکرل نروژی راه‌اندازی کرد. در قلب این کمپین، ستاره تایلندی اوراسایا ‘یایا’ اسپرباند قرار داشت. به عنوان یک چهره شناخته شده با بیش از ۱۲ میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط شخصی با نروژ، یایا به عنوان پلی بین دو فرهنگ عمل کرد.

مشارکت او در این کمپین، که شامل بازدید از پرورشگاه‌های سالمون در نروژ و جلسات آشپزی با دستورهای تایلندی بود، برند را انسانی‌تر کرد و با مصرف‌کنندگان محلی ارتباط برقرار نمود. این تلاش آگاهی از سالمون نروژی را به ۹۵% افزایش داد و آن را به انتخاب اول ۷۶% از مصرف‌کنندگان تایلندی تبدیل کرد. در حالی که سالمون پیشتاز است، قزل‌آلا و ماکرل همچنان به طور پیوسته رشد می‌کنند. پیام‌رسانی متنوع ان اس سی در زمینه سلامت، خلاقیت آشپزی و پایداری خوبی مورداستقبال قرار گرفته است.

تجارت و رشد آینده

واردات مواد غذایی دریایی تایلند از نروژ همچنین از یک محیط تجاری مطلوب حمایت می‌کند. انتظار می‌رود توافقنامه تجارت آزاد اخیراً امضا شده تحت اتحادیه تجارت آزاد اروپا  تعرفه‌های صادرات مواد غذایی دریایی نروژ به تایلند را در سال‌های آینده کاهش دهد. با توجه به اینکه مواد غذایی دریایی در حال حاضر بیش از نیمی از کل صادرات نروژ به تایلند را تشکیل می‌دهد، این توافق احتمالاً موانع را بیشتر کاهش می‌دهد و تجارت را تقویت می‌کند. با توجه به پیش‌بینی رشد بازار تایلند به میزان ۱۶٪ تا سال ۲۰۳۰، فرصت‌ها همچنان قوی باقی مانده‌اند. در سال ۲۰۲۴، صادرات سالمون به تنهایی ارزش ۱.۹ میلیارد کرون نروژ را داشت.

«شنبه ها با سالمون» و کمپین‌های آینده

در سال ۲۰۲۵ از طریق تحقیقات بازار، ان اس سی  متوجه شد که ۴۶٪ از مصرف‌کنندگان تایلندی قبلاً در خانه‌هایشان در روزهای شنبه سالمون می‌خوردند و ۷۳٪ از آن‌ها این ماهی را برای شام ترجیح می‌دادند. این موضوع منجر به ایجاد کمپین «شنبه ها با  سالمون» شد که در آوریل ۲۰۲۵ راه‌اندازی شد. با هماهنگی تبلیغات با این عادت فرهنگی و تشویق خانواده‌ها به حفظ سالمون به عنوان محور اصلی”شام‌های شنبه‌”، ادراکی را ایجاد کرد که وفاداری و ترجیح غذایی را تقویت می‌کرد.

در سپتامبر ۲۰۲۵، ان اس سی رویداد برجسته خود، جشنواره «غذای دریایی از نروژ» را برگزار خواهد کرد تا آگاهی بیشتری درباره غذای دریایی نروژ ایجاد کند؛ از طریق تجربیات مستقیم و داستان‌سرایی وسیع، آبزی‌پروری در نروژ را آموزش دهد وبا مصرف‌کنندگان تعامل کند تا ترجیح برند را ایجاد کنند و همچنین ۱۲۰ سال روابط دیپلماتیک بین تایلند و نروژ را جشن بگیرد.

ویتنام: تبدیل از فراوری کننده به بازار ممتاز

ویتنام داستانی متفاوت اما به همان اندازه مهم را ارائه می‌دهد. این کشور به طور سنتی مقصدی برای فرآوری است اما ویتنام اکنون به عنوان یک بازار مصرفی غذاهای دریایی برجسته در حال ظهور است – در واقع، یکی از معدود کشورهایی است که مصرف غذاهای دریایی در آن در حال افزایش است -. طبق گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، مصرف غذاهای دریایی به ازای هر نفر در ویتنام حدود ۳۴ کیلوگرم ماهی و سخت پوستان در سال است که این یک افزایش ۱۸ درصدی در طی ۱۰ سال است. در این بازه زمانی، طبقه متوسط ویتنام نیز دو برابر شده است. این بدان معناست که تمایل به پرداخت برای غذاهای دریایی تازه، خوشمزه و با کیفیت بالا به طور مداوم در حال افزایش است. نروژ خرچنگ بزرگ زنده، خرچنگ قهوه‌ای منجمد، ماهی سالمون و قزل‌آلا را به ویتنام صادرات می‌کند. این دو محصول آخری بزرگ‌ترین حجم صادرات را تشکیل می‌دهند. ارزش کل صادرات ماهی سالمون و قزل‌آلا از سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر شده و در سال ۲۰۲۴ به تقریباً ۲.۷ میلیارد کرون نروژی رسیده است.
کمپین‌ها در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، شورای نروژ با خرده‌فروشان و گروه‌های خدمات غذایی پیشرو همکاری کرد تا سالمون نروژی را در هانوی و هو شی مین رواج دهد. از نکات برجسته سال رویدادهای تبلیغاتی بزرگ و مراسم رسمی امضای «غذاهای دریایی از نروژ» با وین مارت و گروه گلدن گیت بود، که مالک برندهای رستوران ژاپنی بسیاری است. این همکاری استراتژیک هدفمند بود تا تمایل مصرف‌کنندگان به سالمون نروژی را افزایش دهد. شورای نروژ همچنین برای راه‌اندازی کمپین‌های لیست غذاهایی که شامل سالمون نروژی بود، با ایسوشی و شگن همکاری کرد و این محصول را مستقیماً به رستورانهای ویتنامی ارائه داد.علاوه بر این، یک رویداد تبلیغاتی با پروفایل بالا با رویال سیفود، خرچنگ سلطنتی نروژی را معرفی کرد و دامنه غذاهای دریایی لوکس نروژی موجود در بازار را گسترش داد. نکته دیگری که هدف آن افزایش علاقه مصرف‌کنندگان به سالمون نروژی بود، یک مسابقه آشپزی با تم ارلینگ هالاند و همکاری رسانه‌ای با روزنامه دان تری، یکی از بالاترین سایت‌های خبری در ویتنام بود.
رشد و گسترش مداوم در سال ۲۰۲۵

اوایل سال ۲۰۲۵، صادرات ماهی سالمون به ویتنام به میزان ۱۶% در حجم و ۷% در ارزش افزایش یافت، در حالی که افزایش صادرات قزل‌آلا و بهبود زیرساخت‌های زنجیره سرد به افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان کمک کرد. شورای ملی غذا همچنین در اولین نمایشگاه غذا و مهمان‌نوازی در هانوی، در کنار ۱۴ صادرکننده نروژی، شرکت کرد. تلاش‌ها برای ایجاد شناسه برند شامل تبلیغات در فروشگاه‌ها، بازاریابی بصری و مشارکت در برنامه‌های آموزشی مانند آکادمی سالمون نروژ است که با آشپزها و حرفه‌ای‌های غذا مهارت‌های لازم برای کار با غذاهای دریایی نروژی را آموزش می‌دهد. این ابتکارات نمایانگر تعهد بلندمدت شورای ملی غذا به ارتقاء استانداردها و ترویج غذاهای دریایی با کیفیت بالا و پایدار در ویتنام است.

تایوان: تنوع بازار

تایوان یک مورد جذاب دیگر از تنوع بازار را ارائه می‌دهد.صادرات غذاهای دریایی نروژی به تایوان در سال ۲۰۲۴ به ۱.۷ میلیارد کرون نروژ رسید که افزایش تقریبی ۱ درصدی در ارزش و ۱۱ درصدی در حجم به ۲۸,۲۰۰ تن را نشان می‌دهد. با ۹۶ درصد از تمامی ماهی‌های سالمونید وارد شده به صورت تازه به تایوان، این بازار انتظار بالایی برای کیفیت و ردیابی دارد. واردات سالمونیدهای تایوان در سال‌های اخیر به طور ثابت حدود ۲۷,۰۰۰ تن در سال بوده و بیشتر شامل سالمون آتلانتیک تازه است. با این حال، به دلیل افزایش قیمت سالمون آتلانتیک، سالمون اقیانوس آرام شیلی که ارزان‌تر است، بخشی از بازار را به خود اختصاص داده است. در عین حال، در حالی که واردات سالمون آتلانتیک در سال ۲۰۲۴ به طور جزئی ۸ درصد کاهش یافت، واردات ماکرل نروژی به میزان ۳۵ درصد در حجم و ۵۹ درصد در ارزش افزایش یافت. این تغییر نشان‌دهنده ترجیح تایوان برای ماهی‌های ارزان و خوشمزه است که برای گریل کردن و غذاهای به سبک بنتو مناسب هستند.

ترویج سلامت و راحتی

شورا تأکید پیام‌های خود را بر فواید سلامتی ماهی قزل‌آلا و هم خوانی آن با دستورهای محلی تنظیم کرده است. کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی ، فروش نقطه‌ای ماهی قزل‌آلا نروژی را در جعبه‌های ناهار و وعده‌های غذایی خانوادگی مورد توجه قرار داده که با والدین حرفه‌ای‌ و آگاه به سلامتی که وقت کافی ندارند، سازگار است. ماهی قزل آلا همچنین در حال کسب جایگاهی در کانال خرده فروشی است و به عنوان جایگزینی همه کاره برای ماهی سالمون در ساشیمی، کاسه های پوکه و غذاهای بخارپز قرار گرفته است.
در سال ۲۰۲۴، NSC   با تمرکز استراتژیک بر ایجاد دانش و آگاهی مصرف‌کننده در بخش تجارت با مصرف‌کننده (B2C) از تبلیغ ماهی سالمون و ماهی ماکرل در تایوان حمایت کرد.

یکی از نکات برجسته سال، یک کمپین مشترک با تأثیر بالا با Carrefour بود که بیش از ۳۰۰ فروشگاه خرده‌فروشی در سراسر کشور را درگیر کرد.

به عنوان بخشی از این همکاری، یک مسابقه برای مدیران فروشگاه راه‌اندازی شد که در آن از مشتریان دعوت شد تا به بهترین غذای ماهی ماکرل نروژی رأی دهند و از این طریق تعامل و افزایش دیده شدن محصول در نقطه فروش را تشویق کنند.

علاوه بر این، تأثیرگذاران نقش فعالی در این کمپین ایفا کردند و دستورهای ساده و خانگی را معرفی کرده و منوهای شرکای رستوران ژاپنی را با استفاده از غذاهای دریایی نروژی ترویج کردند. این تلاش‌های یکپارچه به افزایش آشنایی مصرف‌کنندگان با غذاهای دریایی نروژی کمک کرده و موقعیت آن را در بازار تایوان تقویت کرد. شرکای تجاری نیز از افزایش متوسط ۱۰ درصدی فروش در سال ۲۰۲۴ خبر دادند.

تایوان یک بازار خوب برای ماهی سالمون و ماکرل نروژی است. ماکرل نروژی به خاطر کیفیت فصلی و محتوای چربی بالا، همچنان از شهرت برند قوی برخوردار است. در حالی که مصرف سرانه پایین‌تر و افزایش قیمت‌ها چالش‌هایی را به وجود می‌آورد، ترجیح مصرف‌کننده قوی باقی مانده است. در سال ۲۰۲۵، تلاش‌های تبلیغاتی در تایوان به کار خود برای افزایش دید برند و تقویت منشأ نروژی محصولات دریایی ادامه خواهد داد و روی ماهی سالمون و ماکرل تمرکز خواهد کرد. تایوان از این نظر متمایز است که ماهی سالمون کمتری نسبت به سایر کشورهای آسیایی برای مصرف خام در سوپرمارکت‌ها فروخته می‌شود. در عوض، فروشگاه‌ها تحت تسلط برش‌های تازه ماهی سالمون هستند که برای کباب‌کردن و سرخ‌کردن استفاده می‌شود. اما در راستای موج سوشی، تقاضا برای سوشی، ساشیمی و محصولات آسان برای تهیه به‌ویژه در میان جوانان در حال افزایش است. در اینجا پتانسیل رشد بیشتری نهفته است.

مالزی

مالزی ماهی قزل‌آلای فیورد را با علاقه مصرف می کند.علاقه مالزی به ماهی قزل‌آلای قیمتی فیورد موجب افزایش ۱۷ درصدی واردات از نروژ در سال ۲۰۲۴ شد. شورای ملی دریایی این رشد را از طریق همکاری با واردکنندگان و خرده‌فروشان برتر حمایت کرد و بیش از ۱۰۰ نمایش جاده‌ای در شهرهای بزرگ برگزار کرد. این ابتکارات اصالت نروژی این ماهی را ترویج داد و دید این برند “ماهی‌های نروژی” را افزایش داد، که با اهداهای درون فروشگاهی، کمپین‌های رسانه اجتماعی و نمایش‌های آشپزی با حمایت رهبران کلیدی هدایت  شد.

در سال ۲۰۲۵، ان اس سی به ارتقاء ماهی قزل‌آلای نروژی با کمپین‌های جدید در شهرهای بزرگ ادامه می‌دهد و دوباره از تبلیغات فروشگاهی، هدایای رایگان و همکاری با تأثیرگذاران برای ایجاد اعتماد و افزایش فروش بهره می‌برد.
یک استراتژی سفارشی برای صادرات غذاهای دریایی نروژی به جنوب شرقی آسیا

صادرات غذاهای دریایی نروژی در سراسر جنوب شرقی آسیا در حال رونق است. موفقیت ان اس سی از رویکرد محلی‌سازی است که به تنوع سلیقه‌های غذایی دریایی، شیوه‌های پخت و ارزش‌های فرهنگی در بازارهای مختلف توجه دارد. با اجتناب از پیام‌رسانی یکسان برای همه، شورای غذاهای دریایی نروژ اطمینان حاصل می‌کند که تبلیغات آن با هر گروه مخاطب به طور عمیق در  ارتباط است.

پایداری در مرکز پیام غذاهای دریایی از نروژ قرار دارد. آبزی‌پروری نروژی به لطف اقداماتی مانند استفاده صفر از آنتی‌بیوتیک، مدیریت سواحل و ردیابی خوراک، در رتبه‌بندی‌های جهانی مانند شاخص Coller FAIRR پیشتاز است .

برند غذاهای دریایی از نروژ، مصرف‌کنندگان را از منبع‌یابی مسئولانه مطمئن می‌کند ؛ عاملی که اهمیت آن، به‌ویژه در میان جوانان آسیایی، به‌طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد.

به طور خلاصه، تقاضای روزافزونی برای غذاهای دریایی نروژی در جنوب شرقی آسیا، به ویژه در تایلند وجود دارد و موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی مانند کمپین “طعم نروژی تایلند” که به معرفی سلبریتی تایلندی اوراسایا ‘یایا’ اسپربوند با پیام‌های محلی سازی شده به منظور ایجاد اعتماد پرداخته، نشان می‌دهد. اساس افزایش تقاضا اهمیت پایداری و ایمنی غذایی در تولید غذاهای دریایی نروژی است که به نروژ کمک کرده است تا به عنوان معیاری جهانی برای غذاهای دریایی در صنعت شناخته شود.

معرفی نویسنده: Åshild Nakken

مدیر منطقه‌ای جنوب شرقی آسیا در شورای غذاهای دریایی نروژاست و با صنعت ماهی‌گیری و پرورش آبزیان نروژ همکاری می‌کند تا بازارهایی برای غذاهای دریایی نروژی توسعه دهد و نماینده صادرکنندگان و صنعت غذاهای دریایی کشور باشد. علامت تجاری “غذاهای دریایی از نروژ” نماد منشا غذاهای دریایی نروژی است که در آب‌های سرد و زلال نروژ صید یا پرورش داده می‌شوند.

تعداد بازدید: ۲

لینک کوتاه: کپی کن!

بازنشر فانوس دریا به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *